04.08.2012

Christiane Felscherinow - My, dzieci z dworca ZOO

Tytuł: "My, dzieci z dworca ZOO"
Autor: Christiane Felscherinow
 Ilość stron: 220
Wydawnictwo: Iskry
Kategoria: biografia/autobiografia/pamiętnik











Książkę czytałam w wieku 14 lat i do dziś ją doskonale pamiętam. Czytając ją czułam się jakbym czytała coś zakazanego. W każdym razie nigdy nie przyszło mi go głowy sięgnąć po narkotyki.

Christiane nigdy w domu nie miała lekko.Zresztą nie tylko w domu. Wśród rówieśników nie umiała znaleźć akceptacji.  Wszystko zaczęło się podczas jednej dyskoteki, gdy dziewczyna chciała być taka jak inni i pierwszy raz w życiu zapaliła haszysz. Pierwszy, ale niestety nie ostatni raz. Od tego się zaczęło. Potem były "miękkie narkotyki", a dalej było tylko gorzej. Do tego doszło sprzedawanie własnego ciała i kradzieże.

Książka wywarła na mnie piorunujące wrażenie. Mimo, że czytałam ja dawno temu dalej ją doskonale pamiętam. Ta powieść była dla mnie lekcją. Skutecznie zniechęciła mnie do narkotyków. Pokazała, że nie warto pakować się w to świństwo i lepiej trzymać od tego z daleka. Na początku jest fajnie, ale gdy juz się uzależnimy zaczyna się walka - walka z samym sobą. Testujemy swoją siłę woli, walczymy ze sobą od środka. Mimo, że próbujemy nie zawsze się udaje. To właśnie pokazuje ta książka.

Bardzo kibicowałam Christiane i jej chłopakowi. To straszne do czego prowadzi uzależnienie, jak wiele człowiek potrafi zrobić, by mieć działkę. Straszne jest tez to jak można zmienić się pod wpływek otoczenia i jak wielką rolę w życiu odgrywa towarzystwo.



Jest to zdecydowanie najlepsza książka o narkotykach jaką czytałam. Obowiązkowa lektura!

Ocena: 9/10

4 komentarze :

  1. Czytałam tę książkę jakiś czas temu i jestem tego samego zdania co Ty. Niezapomniana.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją kilka lat temu i dalej siedzi w mojej głowie.. Uważam, że tę książkę powinien przeczytać każdy. Warto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże jak dawno nie widziałam tej książki *_*
    Kiedyś miałam manie i czytałam książki związane z tą tematyka jak najęta w tym tą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest to jedna z nielicznych książek, które wywarły na mnie takie wrażenie, że po kilku latach od przeczytania nadal ją doskonale pamiętam i z pewnością nadal będę pamiętać.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka