01.08.2012

Jodi Picoult - Jak z obrazka

Tytuł: „Jak z obrazka”
Autor: Jodi Picoult
Ilość stron: 360
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Okładka: miękka
Kategoria: literatura wspólczesna











Akcja książki zaczyna się bardzo interesująco. Cassie Barrett – główna bohaterka budzi się na cmentarzu w Los Angeles  i nie jest sobie w stanie przypomnieć kim jest i co tam robi. Pierwszą osobą jaką spotyka jest Will Latający Koń, który jest policjantem. To dzięki niemu Cassie udało się wrócić do swojego męża Alexa Riversa znanego hollywoodzkiego gwiazdora.  Bohaterka dowiedziała się też, że jest znanym antropologiem. Jeszcze nic nie pamiętając Cassie wraca z mężem do domu. Ciężko jest jej uwierzyć, że jest żoną gwiazdora, którego pożąda mnóstwo kobiet, a on jej tylko jej. Jest szczęśliwa.
Stopniowo jednak pamięć wracała i związane z tym bolesne wspomnienia.  Gdy bohaterka znajduje test ciążowy w trosce o własne dziecko postanawia uciec z domu. Z pomocą przychodzi jej Will.

Picoult porusza w tej powieści problem przemocy w małżeństwie.  Jest to teraz bardzo popularny problem i na pewno osoby, których dotyczy powinny poczytać tę książkę.
Niestety oczekiwałam czegoś więcej, czegoś mi brakowało. Czytałam by skończyć. Początek zapowiadał się fajnie jednak potem mnie nudziła. Historia chyba troszeczkę za banalna, zbyt bardzo znana. Szczerze powiedziawszy spodziewałam się zupełnie czegoś innego. Mimo, że powieść mnie nie zachwyciła ciesze się, że ją przeczytałam. Było w niej troszeczkę psychologi, czyli tego co mnie interesuje. Podobały mi się też opisy kultury Siuksów.


Ocena: 7/10




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka