01.09.2012

Agatha Christie - Karaibska tajemnica

Tytuł: "Karaibska tajemnica"
Autor: Agahta Christie
Ilość stron:  224
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Kategoria: kryminał












Jest to moja pierwsza książka tej autorki, więc nie mam porównania do innych jej powieści.

Panna Marple spędza wakacje na Karaibach. Jest tam również major Palgrave, który bardzo lubił opowiadać historie ze swojego życia.Często zanudzał swoimi opowiadaniami. Jednak pewnego dni opowiedział pani Marple historię o mężu, który zamordował swoje dwie żony. Major już wyciągał ze swojego portfela fotografię gdzie był zabójca gdy nagle się powstrzymał i zmienił temat. Następnego dnia Palgrave już nie żył. Śmierć naturalna? Zabójstwo? Panna Marple zaczyna swoje własne śledztwo.

Jak już wspomniałam jest to moja pierwsza książka tej autorki. Nie wiedziałam, więc czego mam się spodziewać. Wiele osób chwali jej książki. Jeżeli chodzi o kryminały to zdecydowanie bardziej wolę je oglądać niż czytać.Jednak po książki o takiej tematyce sięgam coraz częściej.
Zawsze oglądając czy czytając kryminał staram się rozwiązać zagadkę. Tutaj udało m się to w połowie książki. Czytałam do końca by być 100 procent pewna. I to mi się nie podobało. Chciałabym, by było to dla mnie wielką niespodzianką, bo wtedy całkiem inaczej się czyta: przede wszystkim dokładniej, by wypatrzeć się jakiś znaków, a wiedząc lub domyślając się kto jest sprawcą brniemy do końca, by tylko się w tym utwierdzić.

Są niestety momenty bardzo nudne i często się "wyłączałam". Książka nie trzyma w napięciu. Polecić ją mogę tym, którzy czytają kryminały nie bawią się w rozwiązywanie zagadek. Dla mnie jest ona zbyt przeciętna. Trochę zniechęciłam się do innych powieści pani Agahty, ale myślę, że dam jeszcze jej szanse.

Ocena:3,5.10

4 komentarze :

  1. Kiedyś czytałem kilka książek Agahty i mi się nawet podobały. Ale to było dawno temu. Mam wrażenie, że ona wszystko pisze wg. jednego schematu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy okazji zapraszam na Rozdawajkę:
    http://pisarzyna.blogspot.com/p/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, że jakiś czas temu podobało mi się parę książek tej autorki.
    I mimo, że po zakończeniu 'Dziesięć murzynków'/'I nie było już nikogo'miałam małe wątpliwości co do zamieszczonych w tekście informacji, mających na celu wprowadzenie czytelnika w błąd to i tak polecam przeczytać ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam jeszcze książek tej autorki, dobrze wiedzieć, że ta jest raczej przeciętna, na pewno od niej nie zacznę :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka