18.09.2012

Alex Kava - Dotyk zła

Tutuł: "Dotyk zła"
Autor: Alex Kava
Ilość stron: 512
Wydawnictwo: mira
Kategoria: thriller psychologiczny












W miasteczku Platte City  Ronald Jeffreys - morderca zostaje zatrzymany za zabójstwa chłopców. Parę miesięcy po wydaniu wyroku giną kolejni chłopcy. Zabójstwa są podobne do tych, które popełnił Ronald Jeffreys. Czy to naśladowca?
Sprawę prowadzi szeryf Nick Morelli, który dotychczas nie miał do czynienia z tak brutalnym morderstwemi i ogólnie mający niewielkie doświadczenie.  Poza tym szeryf jest kobieciarzem. Uwiódł już wiele kobiet.  Do pomocy dostaje agentkę FBI Maggie O'Dell, która jest specjalistką od tworzenia portretów psychologicznych. Początkowo tych dwoje nie przypada sobie do gustu, ale potem zaczynaja się lepiej poznawać.
Co kieruje sprawdzą, kto nim jest i czy zostanie schwytany? Zapraszam do przeczytania.

Jest po pierwsza część z agentką Maggie O'Dell i polecam zacząć od tej książki czytanie. Ja zaczęłam od innej części i teraz troszeczkę żałuję. Gdybym tego nie zrobiła miałabym troszeczkę więcej niespodzianek. W tej części poznajemy Maggie i mamy też wstęp do drugiej części ( "W ułamku sekundy" ).

Szybko domyśliłam się kto jest mordercą, ale mimo to z wielką przyjemnością czytałam dalej. Autorka znakomicie to wszystko napisała. Mamy sporo psychologi. Zaglądamy w psychikę mordercy, poznajemy jego historię i dowiadujemy się co nim kieruje. Oprócz tego poznajemy historię Nicka i Maggie i dzięki temu mamy poruszane różne inne problemy. Maggie w porównaniu z niektórymi bohaterkami kryminałów innych autorów nie jest osobą, która niczego się nie boi i to bardzo mi się podoba.

Książka trzyma w napięciu od początku do końca. Mamy grozę i tajemnicę. Poznajemy wiele bohaterów, ale ich imiona łatwo zapamiętać. Mi się bardzo podobało. Mimo, że wiedziałam kto jest zabójcą to czytałam do końca i nie nudziłam się. Wciągnęło mnie bardzo. Poza tym czcionka jest bardzo przyjazna dla oczy. Szybko się czyta. Książka porusza wyobraźnię. Wczułam się w bohaterów.

Chyba mogę stwierdzić, ze stałam się fanką pani Alex Kavy i Maggie. 

Bardzo polecam!

Ocena: 8,5/10

4 komentarze :

  1. Czytałam to baardzo dawno temu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę mało znam utworów Kavy... dlatego nigdy nie wiem, czego mogę się spodziewać po jego książkach i omijam je. Czas chyba zaszaleć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wysoka ocena, może się kiedyś skuszę :) jednak rzadko sięgam po książki o podłożu kryminalno - psychologicznym.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawa recenzja i jeszcze taka wysoka ocena- na pewno sięgnę po tę książkę

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka