08.10.2012

Teresa Fortis - Zew pustyni

Tytuł: "Zew pustyni"
Autor: Teresa Fortis
Ilość stron: 344
Wydawnictwo: Hachette
Kategoria: literatura współczesna













Nie przepadam za tego typu książkami, ale ładna okładka i opis z tyłu mnie przekonał do jej wyboru. W dodatku jest to prawdziwa historia, więc postanowiłam spróbować.

Teresa to młoda europejka. Dziewczyna zostaje zatrudniona w Saudyjskich Liniach Lotniczych. Dziewczyna uważa, że to praca jej marzeń. Zaczyna życie od nowa.  Pracownice tych linii mieszkają w kampusie, które tak na prawdę bardziej przypominało mi więzienie. Niby dziewczyny mogły wychodzić, ale musiały to zaznaczać w specjalnych miejscach i wracać do kampusu do godziny 23. Dodatkowo zawsze musiały być przygotowane na lot, mieć nienaganny ubiór, makijaż, pomalowane paznokcie i odpowiednią fryzurę.
Kobiety a Arabii mają ciężki życie. Traktuje się je strasznie, są poniżane, służą mężczyznom.W tych krajach prostytucja jest bardzo znana.

Zawiodłam się bardzo. Nie dotrwałam do końca. Książka wieje nudą. Ciągle mamy jeden i ten sam schemat. Nie ma tu nic takiego co by mnie zaskoczyło. Nie porwała mnie ta historia.Nie wiem co więcej napisać ciągle jedno i to samo. Nie jest to książka dla mnie.  Ogólnie nie przepadam z taką tematyką, chciałam dać szansę, ale nie wyszło. Bardzo się zniechęciłam.

Ocena: 1/10

2 komentarze :

  1. Lubię historie z życia wzięte, ale po tą w takim razie na pewno nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co zauważyłam, to większość pozycji z tej serii ("pisane przez życie") to tak naprawdę nieustanne powtarzanie dokładnie tego samego. Póki co czytałam trzy książki i żadna nie zrobiła na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia. Fakt historie bywają tragiczne, przerażające wręcz nie do pomyślenia ale ile można wałkować to samo?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka