27.10.2012

Tess Gerritsen - Sobowtór

Tytuł: "Sobowtór"
Autor: Tess Gerritsen
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Albatros
Kategoria; thriller/kryminał












Było to moje pierwsze spotkanie z książką tej autorki. Nie wiedziałam czego mam się spodziewać, ale okładka bardzo zachęca i opis z tyłu również. Tylko mam małe "ale" co to tego opisu. Radzę Wam go nie czytać, bo zdradza zbyt wiele, więc czytają potem książkę nie jesteśmy zaskoczone.

Maura Isles to czterdziestoletnia, samotna kobieta. W swojej pracy zajmuje się wykonywaniem sekcji zwłok. Gdy pewnego dnia wraca do domu jest w szoku. Przed jej domem zostaje zamordowana kobieta, która wygląda tak samo jak ona. Początkowo policja i sąsiedzi myśleli, że to Maura jednak badanie DNA wykazuje, że jest to jej siostra bliźniaczka, o której nie miała pojęcia. Kobieta próbuje odkryć swoje korzenie, dowiedzieć się kim są jej biologiczni rodzice i kto zamordował jej siostrę i dlaczego.
Śledztwo poprowadzi ciężarna detektyw Jane Rizzoli, którą osobiście podziwiałam, bo nie wyobrażam sobie policjantki w zaawansowanej ciąży prowadzącej sprawę.

Książka pozytywnie mnie zaskoczyła. Jest dużo ciekawych opisów np. dosyć szczegółowo opisana sekcja zwłok. Jest groza, akcja. Bywały momenty, że czytając bałam się. Wciąga od pierwszych stron, bo już prolog jest wystarczająco jak dla mnie straszny i niesamowicie ciekawy. Początkowo nie wiedziałam co prolog ma wspólnego z książką, ale jak się okazuje ma i to wiele.

Ja polecam. Mi książka bardzo się spodobała, nie nudziłam się czytając. Jest to świetny thriller medyczny.

Ocena: 10/10

3 komentarze :

  1. Twórczość Tess Gerritsen ciągle przede mną, choć jakoś nie pasjonuję się thrillerami medycznymi. Może po lekturze to się zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie słyszałam o tej książce, ale tak wysoka ocena jak najbardziej zachęca do przeczytania :)
    P.s. Nagłówek sama zrobiłam, na podstawie zdjęcia znalezionego w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku pewnie już nie uda mi się przeczytać nic autorstwa Gerritsen, ale w przyszłym już muszę się spiąć. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka