26.11.2012

Harlan Coben - Mistyfikacja

Tytuł: "Mistyfikacja"
Autor: Harlan Coben
Ilość stron: 544
Wydawnictwo: Albatros
Kategoria: thriller












"Mistyfikacja" jest pierwszą książką jaką napisał Harlan Coben. Autor we wstępie mówi nam, by nie zaczynać przygody z jego twórczością od tej książki . Ja zaczęłam od "Nie mów nikomu".

"Mistyfikacja" to książka, która opowiada o byłej trzydziestoletniej modelce Laurze Ayars i utalentowanym koszykarzu Davidzie Baskin. Młodzi są w sobie bardzo zakochani. Wydają się być stworzeni dla siebie.
Młodzi spędzają swój miesiąc miodowy w Australii. Niestety miesiąc miodowy okazuje się tragiczny, bo David ginie w wodach oceanu.  Czy było to samobójstwo? Morderstwo? Upozorowana śmierć? A może wypadek?
Później na jak wychodzą dziwne informacje. Przed śmiercią David kazał przetransferować pół miliona dolarów z USA do Szwajcarii. Dlaczego?

W sumie przeczytałam dwie książki Cobena. Jest to jeszcze za mało, by porównywać, ale trochę bardziej podobało mi się "Nie mów nikomu". "Mistyfikacja" jest bardzo przewidywalna. Szybko domyśliłam się kto za tym wszystkim stoi i czytałam by dowiedzieć się z jakiego powodu. Autor zbytnio nie ukrywa sprawcy, chyba nie zależy mu na zagadce. Owszem są fałszywe tropy, ale mnie one nie zmyliły. Końcówka zaskakująca, ale zbyt nieprawdopodobna.

Jest to taki prosty, nieskomplikowany kryminał. Nie trzeba dużo myśleć, by domyślić się prawdy. Dla mnie było to lekkie, przyjemne czytadło. Mimo tej przewidywalności wierzę, że inne książki są lepsze i na pewno  Coben jeszcze u mnie zagości.

Czy mogę polecić? Myślę, że tak. Nie jest to jakaś genialna książka, ale dosyć przyjemna.

Ocena: 6/10

5 komentarzy :

  1. Lubię Cobena, ale tak jakoś wyszło, że akurat tej części nie czytałam. Czyli, trzeba nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak każdy autor, tak i wielki Coben ma swoje gorsze i lepsze pozycje. Akurat tego nie czytałam, natomiast "Nie mów nikomu" podobało mi się bardzo. Na tyle bardzo, że zaczęłam namiętnie czytać tego typu kryminały, a to z kolei doprowadziło mnie do wspaniałej Geritssen :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mogę się jakoś zabrać za jego książki ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś czytałam coś tego autora, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć co to było ;) Na pewno nie "Mistyfikacja". Od dawna planuję odświeżyć sobie jego twórczość ale wciąż coś staje mi na przeszkodzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Za książki Cobena mam zamiar się wkrótce wziąć, zacznę jednak chyba od innego tytułu :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka