26.12.2012

Mój czytnik: Pocketbook 611

W tym roku musiałam być bardzo grzeczna, bo pod choinką znalazłam czytnik. Nie jest to co prawda  Kindle, ale myślę, ze będę zadowolona.

Mój czytnik to Pocketbook 611 i został zakupiony w Empiku. Przez to mam tam na stronie głównej dostęp do ich księgarni i na wyłączonym ekranie link do nich, ale da się go wyłączyć.


Obudowa
Czytnik jest bardzo leciutki, dobrze leży w dłoni, nie wyślizguje się z niej. Jest dostęny w dwóch kolorach: czarnym i białym. Jego wymiary to 122,6 x 176 x 9,7mm, waży 175 g.
Wykonany jest z plastiku. Z przodu ma gładką powierzchnię, a z tyłu lekko chropowatą.

Ekran
Ekran ma przekątną 6 cali i jest to czytnik z technologią e-ink. Dzięki temu nie męczy oczy i wygląda jak kartka papieru.

Użytkowanie

Używam go krótko, bo dwa dni, ale już jestem w nim zakochana. Nie mam porównania do innych czytników, bo ten jest moim pierwszym. Włącza się bardzo szybko i jest łatwy w obsłudze. Jako, że czytnik ten został zakupiony w Empiku różni się podobno wyglądem menu: mamy link do Empika i można upować ich książki przez czytnik.

 W takim oto kartoniku dostajemy urządzenie w sklepie

wejście USB,  slot na kartę mikro sd, resert i przycisk włączania i wyłączania oraz blokowania klawiatury

Menu główne
Ustawienia

Ustawienia danej książki

Rozdziały ( tutaj akurat książka Anny Fryczkowskiej "Kobieta bez twarzy"


Można zmienić orientację strony, obrócić na cztery sposoby
gdy czytamy książkę i klikniemy na środkowy przycisk pojawia się "menu" . Możemy tutaj otworzyć spis treści, poszukać jakiegoś fragmentu, słowa, otworzyć wybraną stronę, utworzyć zakładkę, wyjść do menu głównego, obrócić tekst, zrobić notatkę, skorzystać ze słownika i ustawić np. wielkość czcionki, odstępy, marginesy.
Moja biblioteczka, u mnie książki są porządkowane według nazwisk autorów, ale można oczywiście ustawić sobie na różne sposoby.
Aplikacje
Bałam się czy taka forma czytania spodoba mi się, ale dla mnie książka to nie okładka, nie papier tylko treść w niej zawarta. Grunt żeby podczas czytania oczy nie bolały, nie męczyły się i by było komfortowo i taką właśnie możliwość daje mi to małe urządzenie.  Zdecydowałam się też na niego, bo biblioteka, do której należę nie jest zbyt duża i nie ukrywając nie ma tam wszystkich książek, które mam ochotę przeczytać. O nowościach nawet nie wspominam. Natomiast e-booki są tańsze i łatwo dostępne. Dodatkowo można oszczędzić sporo miejsca na półkach.

Na razie jestem zadowolona, bo czytnik działa bez zarzutu.

Co do ceny to w sklepach Empik można go kupić taniej. Teraz nawet jest na niego promocja i kosztuje około 350 zł.

Co do wifi to można wejść tylko na stronę Empika. Pisałam w tej sprawie do nich, ale tak musi być i nie da się nic z tym zrobić. Szkoda, że przed zakupem nikt nie raczył podać tej informacji, która dla niektórych może być bardzo istotna.

15 komentarzy :

  1. Bardzo podoba mi się taka prezentacja. Sama przymierzam się od pewnego czasu do zakupu czytnika, ale wciąż nie wiem na jaki się skusić i czy w ogóle warto. Z jednej strony nie chcę skazywać na zapomnienie tradycyjnych książek, z drugiej zaś, zdaję sobie sprawę z tego, że podobne urządzenie jest niesamowicie praktyczne i poręczne.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto!
      Czytnik nie znaczy zapominania o tradycyjnych książkach :) Możesz czytać na nim i normalnie, zabierać ze sobą do torebki.

      Usuń
  2. Gratuluje! Bardzo fajny prezent.
    Kiedys nawet rozwazalam jego zakup, ale mam sporo nieprzeczytanych ksiazek, wiec moze w przyszlosci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny prezent. Też coraz częściej zastanawiam się nad kupnem czytanika.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez dostalam ten czytnik pod choinke, ale jestem niezadowolona, ze lacze jest tylko z empikiem. Nie umiem polaczyc sie z inna strona - czy w tym juz jakies doswiadczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wejdź w ustawienia i wybierz łączność. Tam spróbuj :)

      Usuń
    2. No niestety ja również nie mogę połączyć się inaczej z inną stroną niż empik.com. W ustawieniach łączności nie widzę możliwości zmiany tego. Można ściągnąć oprogramowanie producenta ze strony pocketbooka i wtedy będzie normalna przeglądarka, ale podobno wtedy empik nie uwzględni ewentualnej reklamacji.

      Usuń
    3. Ja czytałam, że lepiej nie zmieniać oprogramowania, bo raz, że nie uwzględnią reklamacji, a dwa, że coś tam nie działa jak powinno.
      Ja nie próbowałam się łączyć z żadną stroną. Jakoś nie było mi to dotychczas potrzebne. Może warto napisać do Empika i spytać ich o to?

      Usuń
  5. nie da się, niestety
    http://www.empik.com/e-czytnik-pocketbook-611-grey,p1061364856,multimedia-p#e
    i zmieniac orpogramowania chyba tez nie warto

    mam jeszcze pytanie o ten kod promocyjny? Ja mam tylko jedna książkę w całości, reszta w małych fragmentach, czy mozna dostać pełne wersje?

    pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi po jakimś czasie przesłali ( kilka tygodni) na e-maila kod do 10 darmowych ebooków:
      1000 lat wkurzania Francuzów
      Adrian Mole lat 39 i pół. Czas prostracji
      Zakazane wrota
      Irena
      Ja, potępiona
      21:37
      Nim nadejdzie mróz
      Za wszystko trzeba płacić
      Czego nie słyszał Arne Hilmen
      Kino Venus

      Usuń
    2. A co do tych innych książek (fragmentów) to możesz albo kupić albo ściągnąć sobie z chomikuj.

      Usuń
    3. a skąd mieli Twój adres? rejestrowałaś czytnik na ich stronie?

      Usuń
    4. Ja zarejestrowałam się na stronce i zamówiłam czytnik ( tam się wpisuje dane i przede wszystkim adres email).
      Nie wiem jak to jest w przypadku kupna w sklepie. Może napisz do nich:)

      Usuń
    5. Ja dostałam czytnik pod choinkę, nie było żadnych kodów, kuponów, rabatów - napisałam do nich, ale mi nie odpoiedzieli

      Usuń
  6. Też posiadam ten czytnik i jest fantastyczny,czy ktoś wie jak mogę zmienić tapetę bo ta standardowa już mi się znudziła?

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka