15.01.2013

Paweł Pollak - Kanalia

Tytuł: "Kanalia"
Autor: Paweł Pollak
Wydawnictwo: Oficynka
Kategoria: thriller psychologiczny
Premiera: 15 lutego 2013 r.












Polskie kryminały nie kojarzą mi się zbyt dobrze. Zazwyczaj, te które czytałam odkładałam po kilkudziesięciu stronach albo kończyłam czytać z ogromnym znudzeniem. Myślałam, że i tak będzie w tym przypadku.

Policja odnajduje zwłoki trzech osób: młodej kobiety, która postrzelona została w głowę, a następnie wrzucona do rzeki, narkomana uderzonego ciężkim przedmiotem oraz pani architekt, którą znaleziono w jej mieszkaniu. Przy niej znaleziono Talmud, a w nim zaznaczono fragment o zdradzie krwią ofiary.
Z pozoru zabójstw tych nic ze sobą nie łączy, ale czy na pewno? Kto jest zabójcą lub zabójcami?
Śledztwo prowadzi inspektor Markowski, komisarz Senik i aspirant Lepka.

Bardzo polubiłam bohaterów, bo byli po prostu ludzcy. Nie mam tu na myśli tylko policjantów. Każda z tych postaci ma jakieś wady, zalety, problemy, pragnienia i swoje poglądy.
Autor wprowadza nas w świat policji. Pokazuje nam błędy młodego policjanta, jego tok myślenia. Wydaje się, że nie całkiem pasuje do tej pracy. Ja jednak bardzo go polubiłam i kibicowałam mu. Zdobył moją sympatię szczególnie na końcowych stronach.
Wracając jeszcze do policji to poznajemy sposób prowadzenia spraw kryminalnych przez polską policję. Czy tak jest naprawdę, nie wiem, ale autor przedstawił to bardzo wiarygodnie.

W książce dużo się dzieje. Brakowało mi jednak napięcia i strachu przed tym co znajdę na kolejnych stronach. Poza tym książka została przeze mnie pozytywnie odebrana i mam ochotę na więcej takich polskich thrillerów.
Mogę spokojnie powiedzieć, że dorównuje zagranicznym powieściom tego typu. Może nie jest to jakaś wyśmienita książka, ale dobra na pewno.

W książce prowadzona jest ciekawa narracja i dialogi. Napisana lekko i z humorem. Co jakiś czas podczas czytania uśmiechałam się do siebie.

Mamy też sporo psychologii. Ostatnie kilkadziesiąt stron jest poświęconych zabójcy, jego życia i motywom jakie nim kierowały.
Dodatkowo poruszany jest temat pedofilii. Tutaj już niczego więcej zdradzać nie będę, ale jest naprawdę ciekawie.

Ocena: 6/10

Recenzję zgłaszam do konkursu na stronie Zbrodnia w bibliotece 

oraz do wyzwania Polacy nie gęsi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka