16.03.2013

Alex Kava - Zło konieczne

Tytuł: "Zło konieczne"
Autor: Alex Kava
Ilość stron: 512
Wydawnictwo: Mira
Kategoria: thriller/sensacja/kryminał












Amerykanie są wstrząśnięci, ponieważ ktoś w brutalny sposób morduje księży. Nie są zabijani przypadkowo. Każdy  nich był podejrzany o pedofilię. Ofiary księży, skrzywdzeni chłopcy dostają specjalne zaproszenie do gry od Pożeracza grzechów. Tam podają nazwiska tych którzy ich skrzywdzili. W taki sposób powstaje lista.
W tym samym czasie ktoś morduje młode kobiety, a ich głowy podrzuca w różne widoczne miejsca. Przyjaciółka agentki Maggie O'Dell Gwen staje się zamieszana w tą sprawę. W jaki sposób? O tym się przekonacie czytając :).

W tej części w życiu Maggie O'Dell znowu pojawia się ksiądz Keller ( pierwszy raz spotkamy się z nim w książce "Dotyk zła"). Ksiądz proponuje Maggie układ. Agentka zgadza się. Jak się okazuje Keller też jest na tej liście.

Czy za morderstwami księży i kobiet stoi jedna osoba? Czy może sprawców jest więcej?

Zazwyczaj w powieściach tej autorki wiem kto jest zabójcą lub można się tego łatwo domyślić. W tej części byłam bardzo zaskoczona, bo do ostatnich stron tego nie wiedziałam i byłam bardzo zaskoczona zakończeniem. Nigdy bym na to nie wpadła.

Maggie musiała podjąć bardzo trudną decyzję. Nie wiem co ja bym zrobiła na jej miejscu, czy postąpiłabym  tak samo, a może zrobiła inaczej.

Książka porusza trudny temat. Niestety, ale księża też mogą być pedofilami. Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego kościół jeszcze stara się ich kryć? Dlaczego wycisza sprawę, a nie wymierza sprawiedliwości?

Książka jest troszeczkę za długa. Uważam, że mogłaby być krótsza jakby wyrzucić z niej niektóre opisy, które miejscami niestety mnie nudziły.  Na plus, ze rozdziały są krótkie i mamy ukazane różne perspektywy.


Ocena: 7/10

  Recenzja bierze udział w wyzwaniu "Pochłaniam strony" (512 stron)
 Książkę zgłaszam też na konkurs klik

6 komentarzy :

  1. Słyszałam opinię, że to najlepsza książka Kavy, choć jak widzę Ty się z tym nie zgadzasz. Będę musiała sama sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakos nigdy nie słyszałam o ksiazce, w ktorej zabija sie masowo ksiezy. Chetnie sie z ta pozycja zaponzam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła intrygująca, a że mam w planach poznać twórczość Kavy, to na pewno sięgnę po "Zło konieczne".

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo długo czaję się na książki tej autorki i ciągle mi z nimi nie po drodze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kavę mam w planach, może niedługo uda mi się wreszcie coś przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam trochę twórczość Kavy i kilka książek o agentce O'Del mam również u siebie na półce. Powyższej akurat nie czytałam, więc będę miała ją na uwadze w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka