01.05.2013

Lauren Oliver - Pandemonium

Tytuł: "Pandemonium"
Autor: Lauren Oliver
Ilość stron: 376
Tom - 2
Wydawnictwo: Otwarte
Kategoria: fantasy











"Pandemonium" to kontynuacja "Delirium". Po ucieczce z Portland Lena wycieńczona trafia do Głuszy. Niestety Alex został. Teraz dziewczyna jest w Głuszy i uczy się tam funkcjonować. Próbuje zapomnieć o tym, co się stało. Wstępuje też do Ruchu Oporu. Ponadto udaje członkinię AWD(Ameryka Wolna od Delirii)  i poznaje Juliana...

W pierwszej części brakowało mi trochę akcji, bo autorka skupiła się na wprowadzaniu czytelnika w świat książki. Natomiast w tej części wszystko ruszyło i już od samego początku jest bardzo dynamicznie i taki poziom utrzymuje się do samego końca. Nie potrafiłam się oderwać i odłożyłam książkę dopiero jak skończyłam.

Książka podzielona jest na "Teraz" i "Wtedy". Fragmenty przeplatają się ze sobą, więc jednocześnie możemy dowiedzieć się o tym, co działo się po zakończeniu pierwszej części i po kilku miesiącach. "Teraz" to opowieść o życiu Leny w Nowym Jorku, członkini Ruchu Oporu.

Lena w tej części trochę się zmieniła. Przede wszystkim stała się odważniejsza, ale i ostrożniejsza. Nie była już taka naiwna. Dodatkowo w książce pojawiło się sporo nowych bohaterów m.in Julian, który idealny nie był, bo miał i wady i zalety. Jest on przeciwieństwem Aleksa. Bardzo go polubiłam.

"Pandemonium" podobało mi się jeszcze bardziej niż część pierwsza. Już się nie mogę doczekać aż w końcu przeczytam trzecią część. Nie ukrywam, że mam duże oczekiwania.


Ocena: 8/10

8 komentarzy :

  1. Ja poluję na pierwszą część, ale cała trylogia zapowiada się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyt rośnie w miarę jedzenia :) Może kiedyś i ja sięgnę po całą trylogię, jak będzie w jakimś fajnym pakiecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przyjemnością zapoznałabym się z tą serią :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wielka ochotą sięgnę po całą trylogię.

    Pozdrawiam i zapraszam:

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze w końcu znaleźć czas na nią i Requiem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Poluje na tatrylogie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio szukałam w księgarni i za Chiny nie mogłam sobie przypomnieć tytułu ;x a w końcu i tak dowiedziałam się, że mają tylko tom 3. A tak chciałabym już przeczytać ;c

    OdpowiedzUsuń
  8. To, że kontynuacja jest lepsza od poprzedniej części, zdecydowanie działa na korzyść autorki. Planuję całą serię, bo wszyscy o niej mówią i aż mi głupio, że jeszcze nie czytałam :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka