25.07.2013

Joy Fielding - Brakujący element, Już nie płacz

Tytuł: "Brakujący element"
Autor: Joy Fielding
Ilość stron: 428
Wydawnictwo: Książnica
Kategoria: Literatura piękna












Mordercy w większości osób budzą strach. Ludzie raczej ich unikają, wytykają palcami. Natomiast Jo Lynn zakochała się w mężczyźnie, który oskarżony został za wielokrotne zabójstwa kobiet. Postanowiła go zdobyć za wszelką cenę. Miłość jednak często bywa ślepa... Od pomysłu Jo próbuje odwieśc ją jej przyrodnia siostra - Kate.

Kate - siostra Jo jest psychoterapeutką, ma dwie córki, męża. Ja jej nie polubiłam, w ogóle nie pasuje do tego zawodu, nie radzi sobie z problemami w domu, jest nieskuteczna.
Jo natomiast wydała mi się bardzo naiwna i głupia. Zastanawiałam się, gdzie ona ma rozum. Później jednak zdanie zmieniłam i sporo zrozumiałam.

Książka jest dosyć przewidywalna, zaskoczyła mnie tylko jedna scena. Mimo tego, warto ją przeczytać, bo to fajna powieść psychologiczna i stosunkowo oryginalna, bo raczej rzadko spotyka się taką fabułę.


Ocena: 7/10


Tytuł: "Już nie płacz"
Autor: Joy Fieling
ilość stron: 375
Wydawnictwo: Książnica
Kategoria: Literatura piękna












Bonnie Wheeler jest szczęśliwa, wiedzie spokojne życie wraz z mężem i córeczką Amandą. Pewnego dnia odbiera telefon od byłej żony jej męża. Joan chciała się z nią spotkać, twierdziła, że Bonnie i jej córka są w niebezpieczeństwie. Do spotkania jednak nie doszło. Była żona jej męża została zamordowana...

Kolejna wyśmienita książka pani Fielding. Autorka już trafiła na listę moich ulubionych autorów.

To kolejna książka tej pani, której nie potrafiłam rozszyfrować. Miałam podejrzanych, nawet kilku, a prawda okazała się całkiem inna. Nawet mi przez myśl nie przeszło takie rozwiązanie. Za to duży plus, bo nie przepadam za przewidywalnymi książkami.

"Już nie płacz" to świetna książka psychologiczna, która ma w sobie coś z thrillera. Są takie momenty, gdzie serce bije mocniej, akcja przyspiesza i nie można się oderwać. W większości jednak akcja książki jest bardzo spokojna, mamy dużo czasu na rozmyślanie, poznanie bohaterów, ich psychiki.

Ocena: 9/10

Książki zostały przeczytane w ramach wyzwania Book-Trotter 

7 komentarzy :

  1. Obie książki wydają się interesujące, więc pewnie sięgnę po nie, a zwłaszcza po "Już nie płacz".

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobały mi się obie, więc nie pozostaje nic innego, niż je znaleźć i przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niie znam twórczości autorki, ale obie jej książki wydają się być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie się zapowiada.

    Pozdrawiam, obserwuję i zapraszam do siebie:
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby ciekawie się zapowiada, ale nie jestem pewna czy akurat mi książka przypadłaby do gustu. Muszę poczekać na kolejne jej recenzję, później zdecyduję.

    Zapraszam: im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbuję sobie przypomnieć czy czytałam kiedyś coś tej autorki i dochodzę do wniosku, że chyba jednak nie... Po Twojej opinii poszukam w bibliotece "Już nie płacz". :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka