23.07.2013

Joy Fielding - Martwa natura, Nie zdradzaj żadnych tajemnic

Tytuł: "Martwa natura"
Autor: Joy Fielding
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Świat Ksiażki
Kategoria: Literatura piękna












Cassey to trzydziestoletnia kobieta. Wiedzie szczęśliwe życie, jest projektantką wnętrz, razem z mężem planują dziecko. Jednak pewnego dnia kobieta po spotkaniu ze swoimi przyjaciółkami zostaje potrącona przez rozpędzony samochód i trafia do szpitala. Tam leży w śpiączce i jedyne, co może robić to słuchać, bo tylko to potrafi. Nie daje rady się poruszyć, nic nie widzi. Jest uwięziona we własnym ciele. Rozumie to, co mówią inni, rozróżnia różne dźwięki, ale nie potrafi się z nikim porozumieć. Czy to był wypadek?

Kolejna znakomita książka Joy Fielding. Dzisiaj pędzę po kolejne jej powieści.

Bardzo podobała mi się ta historia. Okazała się niezwykle wciągająca, a końcówka wbija w fotel. Miałam różne podejrzenia, różne domysły, ale nie były trafne. Bardzo współczułam Cassey, bo nie wyobrażam sobie być na jej miejscu i wy chyba też nie. Nie wiecie, gdzie jesteście, niczego nie widzicie, a z rozmów osób, które Was odwiedzają dowiadujecie się przeróżnych rzeczy. Chcecie dać im znak, że słyszycie, ale nie potraficie. Ciało jest waszym więzieniem. Coś strasznego!

Całą historię poznajemy z punktu widzenia Cassey. Dzięki temu możemy lepiej poznać jej uczucia, myśli. Jestem też pewna, że poczujecie się tak jakbyście razem z nią leżeli na łóżku. Ja miałam takie odczucia.


Ocena: 7/10


Tytuł: "Nie zdradzaj żadnych tajemnic"
Autor: Joy Fielding
Ilość stron: 376
Wydawnictwo: Książnica
Kategoria: Literatura piękna












Jess jest prokuratorką. Wydaje jej się, że jej życie jest takie jak chciała. Wkrótce jednak wszystko się zmienia. Podczas kolejnego procesu poznaje mężczyznę, który oskarżony został o gwałt na Connie. Wkrótce wszystko się komplikuje i na jaw zaczynają wychodzić fakty sprzed ośmiu lat.

Książka jest naprawdę warta uwagi, bo mnóstwo w niej napięcia i zagadek. Akcja pędzi do przodu, a końcówka jest bardzo zaskakująca. Nie dałam razy się domyślić, jak to wszystko się skończy. Jednak jak teraz tak sobie myślę, to wskazówek było mnóstwo. Jest to książka lekka, idealna na lato, bardzo szybko się ją czyta.

Bardzo podobała mi się postać głównej bohaterki - Jess. Odważna pani prawnik, która doskonale wie czego chce od życia, jej rozkład dnia jest starannie zaplanowany, ma nad wszystkim kontrolę. Wystarczy jednak jedna sprawa i wszystko się zmienia. W książce można dostrzec jej przemianę psychiczną.


Ocena: 8/10


  Książki zostały przeczytane w ramach wyzwania Book-Trotter 

7 komentarzy :

  1. Obie pozycje wydają się być bardzo interesujące, jednak to nie moja tematyka. Ale myślę, że mogę o nich wspomnieć mamie, powinny jej się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię fajne zakończenia, a tutaj zapowiada się ono nieźle :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za dodanie Żyrafki xx.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Martwa natura" - to już chyba piąta książka o podobnej temacy, z czego dwie już przeczytałam. Zdecydowanie muszę sobie odpocząć od takich książek, ale być może w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam autorki, ale obie powieści wydają się być ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś ciekawego. Nie czytałam niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory nie słyszałam o tej autorce. Jednak obie pozycje wydają się być ciekawe i godne uwagi, także z chęcią po nie sięgnę :)

    Zapraszam: im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka