08.07.2013

Margaret Atwood - Pani Wyrocznia, Opowieść Podręcznej

Tytuł: "Pani wyrocznia"
Autor: Margaret Atwood
Ilość stron: 351
Wydawnictwo: Kameleon
Kategoria: literatura współczesna












Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Antwood, ale niestety bardzo nieudane. Spodziewałam się czegoś dużo lepszego.

Joan Foster to główna bohaterka "Pani Wyroczni". Prowadzi podwójne życie, pod pseudonimem pisze powieści grozy, ma swoje sekrety, posiada bardzo wiele twarzy. W tej książce śledzimy jej życie od najmłodszych lat. Joan Foster to bardzo barwna bohaterka, ale mi pozostała obojętna i na pewno nie zapamiętam jej na długo. Jak dla mnie była mało ciekawa.

Książka według mnie jest straszliwie nudna. Początek był jeszcze całkiem dobry, bo opowiadał o najmłodszych latach głównej bohaterki, kontaktach z rodzicami, jej problemami. To było jeszcze ciekawe, ale później książkę czytałam z wielkim trudem i nie mogłam się doczekać kiedy ją skończę.

Jak dla mnie jest to książka o niczym. Rozczarowałam się strasznie, bo czytałam dużo dobrego o książkach tej pani.

Ocena: 2/10

Tytuł: "Opowieść Podręcznej"
Autor: Margaret Atwood
Ilość stron: 285
Wydawnictwo: Kameleon
Kategoria: science fiction












W "Opowieści Podręcznej" autorka umieszcza akcję powieści w Republice Gileadzkiej, na terenach Stanów Zjednoczonych. Jest to wizja przyszłości, w której kobiety tracą wszelkie prawa. Nie mogą decydować o swoim losie, nie mają pracy ani majątku. Istnieje też podział na  grupy: Marty, czyli gospodynie zajmujące się domami ważnych ludzi, Żony, czyli najczęściej bezpłodne i stare kobiety, które o swój los się troszczyć nie muszą, bo wyszły dobrze za mąż, Podręczne, czyli kobiety, które maja obowiązek zajścia w ciążę z wyznaczonym Komendantem.

 Narracja prowadzona jest pierwszoosobowo, więc łatwiej sobie to wszystko wyobrazić i odczytać uczucia towarzyszące głównej bohaterce. Wszystkie kobiety różnią się od siebie, są na swój sposób wyjątkowe, a to, co je łączy to niewola. Przerażające.

Jak dla mnie książka idealna nie jest, bo początek był strasznie nudny, nie wiedziałam o co chodzi, o czym czytam. Później na szczęście wszystko zaczynało się rozkręcać.

Wykreowana przez autorkę wizja świata jest przerażająca i mam nadzieję, że nigdy się to nie wydarzy. Nie wyobrażam sobie, bym mogła tak żyć. Książka jest naprawdę warta przeczytania, a dla kobiet to lektura obowiązkowa! Polecam!


Ocena: 7/10

Książki przeczytałam w ramach wyzwania Book-Trotter 

11 komentarzy :

  1. Myślę, że ta książka mogłaby się mi spodobać ;)

    Pozdrawiam i zapraszam:

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, ze nie jestem przekonana do obu pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Opowieść ..." ma udaną ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje pierwsze spotkanie z autorką też było nieudane. I jakoś nie mogę się przemóc...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem po lekturze "Pani wyrocznia" i podobnie jak u Ciebie nie było to udane spotkanie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyjątkowo jakoś obie pozycje mnie nie zaciekawiały, więc tym razem dam sobie z nimi spokój.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Opowieść Podręcznej" wydaje się być interesującą pozycją, może po nią sięgnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta druga jest bardzo interesująca!

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę moją Żyrafkę Tosię :) Dziękuję xxx

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś miałam chęć bliższego zapoznania się z tą panią, ale jakoś mi przeszło. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka