17.08.2013

Jodi Picoult - Linia życia

Tytuł: "Linia życia"
Autor: Jodi Picoult
Ilość stron: 544
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Kategoria: Literatura piękna












Gdy Paige miała pięć lat została opuszczona przez matkę i mieszkała tylko z ojcem. Później dziewczyna wyprowadziła się z domu i podjęła pracę jako barmanka. Tam poznała Nicholasa - studenta medycyny i wyszła za niego za mąż. Jednak jego rodzice nie akceptowali tego związku i zerwali kontakt z synem. By Nicholas mógł skończyć studia Paige pracowała na dwa etaty i porzuciła własne marzenia związane z rysowaniem. Wkrótce Paige zostaje matką Maxa. Sytuacja przerasta kobietę, a Nicholas zamiast jej pomóc ucieka w pracę.

Książka jest znakomitym studium psychologicznym głównej bohaterki - Paige. Możemy zobaczyć jak wydarzenia z dzieciństwa wpłynęły na jej dorosłe życie. Z jednej strony kobieta wydała mi się nieodpowiedzialna, ale z drugiej jej zachowanie mogłam usprawiedliwić. Jeżeli chodzi o jej osobę to emocje towarzyszyły mi różne, bo była i wściekłość, ale też współczucie i zrozumienie.

Nicholas natomiast od samego początku nie zyskał mojej sympatii, a to pewnie dlatego, że mam inny obraz mężczyzny w swojej głowie. Sam fakt, że pozwalał swojej żonie pracować na dwa etaty i nie próbował jej odwodzić od tego nie świadczy o nim za dobrze. Później  w ogóle mnie denerwował, bo celowo unikał żony i syna uciekając w pracę. Odpowiedzialność i troska to na pewno nie jego cechy.

Książka porusza ważne tematy i jest wartościowa. To powieść o poszukiwaniu siebie i swojego miejsca, stawanie twarzą w twarz ze swoją przeszłością oraz z macierzyństwem.Polecam!

Ocena: 7/10

9 komentarzy :

  1. Mimo tak pozytywnej oceny nie jestem pewna czy to moje klimaty. Muszę to sobie jeszcze przemyśleć. Świetna recenzja!
    Serdecznie pozdrawiam+ zapraszam na:http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym przeczytać jakąś książkę tej pisarki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bloga dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do kisążek tej autorki jestem przekonana i jestem gotowa przeczytać w końcu coś tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam, że takie książki na pewno wnoszą też coś do naszego życia i nie można przejść koło nich obojętnie.
    Chętnie zapoznam się z tą pozycją : )

    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam twórczość Picoult, więc na pewno sięgnę po "Linię życia".

    OdpowiedzUsuń
  8. Uch, bez dwóch zdań sięgnę- książki Picoult mają w sobie coś takiego, że zawsze chce się do nich wracać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz co Kinga, ciągle mnie zastanawia jakim cudem nie przeczytałam jeszcze niczego Picoult - przecież uwielbiam takie psychologiczne książki, muszę to nadrobić! Super recenzja.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka