26.08.2013

Jodi Piocult - Dziewiętnaście minut

Tytuł: "Dziewiętnaście minut"
Autor: Jodi Picoult
Ilość stron: 688
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Kategoria: Literatura piękna












Peter Houghton ma siedemnaście lat. Od najmłodszych lat znęcali się nad nim jego rówieśnicy z przedszkola i szkoły. Gdy jego najlepsza przyjaciółka, Josie Cormier, porzuciła go i wybrała sobie towarzystwo popularnych dzieciaków, Peter robi coś strasznego - chwyta za broń i kończy cały jego koszmar...

Książki pani Picoult podejmują bardzo trudne tematy i mi zawsze ciężko jest mieć jedno zdanie na temat zachowań bohaterów, sytuacji. Tak też było i tutaj. Z jednej strony zabójstwo to zabójstwo, ale z drugiej trzeba je przeanalizować, poznać jego powód. Wtedy można je w maleńkim stopniu usprawiedliwić i wydać odpowiedni wyrok.Kto tak naprawdę był ofiarą? Peter,  a może te postrzelone osoby? Jak skończy się sprawa Petera? Przeczytajcie sami.

Książka porusza temat znęcania psychicznego w szkołach. Wiem jak to jest, bo miałam kilku znajomych, którzy niestety tego doświadczyli.Jak można tego unikać? Podobno najlepszą obroną jest atak, ale czy jest to skuteczny sposób? Prześladowania w szkole były, są i będą i bardzo dobrze, że są książki, które naświetlają ten problem, który coraz bardziej się rozrasta.

Jest to bardzo dobra powieść psychologiczna. Dostaniemy świetnie wykreowanych bohaterów, poznamy ich psychikę i dowiemy się, dlaczego postępują tak, a nie inaczej. Duża część książki zawiera opisy z rozprawy sądowej, co mnie bardzo cieszy. Książkę przeczytałam w dwa dni, a ma prawie 700 stron. To tylko świadczy o tym, jak bardzo powieść jest wciągająca. Polecam!


Ocena: 9/10

7 komentarzy :

  1. Jakoś mnie do tej autorki nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość Jodi bardzo cenię, ponieważ jej historie są szalenie emocjonujące i życiowe. Powyższej książki akurat nie znam, jednakże będę miała ją na uwadze w wolniejszym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na książki tej autorki mam wielką ochote, kiedyś na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam jakiś czas temu i bardzo mi się podobała, mam dopiero 2 książki tej autorki za sobą, ale już wiem, że sięgnę po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy ja wreszcie przeczytam coś tej autorki?:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jodi jest dla mnie autorką, którą należy umiejętnie dozować, by nie przytłoczyć się tematyką. Zostawię ją sobie na coraz dłuższe jesienne wieczory:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka