13.09.2013

Rebecca Serle - Kiedy byłeś mój

Tytuł: "Kiedy byłeś mój"
Autor: Rebecca Serle
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Literackie
Kategoria: Romans












Chyba każdy z nas zna historię Romea i Julii z dramatu Szekspira. "Kiedy byłeś mój" to inna wersja tej historii. Gdy przeczytałam pierwszą recenzję tej książki to od razu wiedziałam, że prędzej, czy później ją przeczytam. Byłam strasznie ciekawa tej nowoczesnej historii "Romea i Julii".

Główną bohaterką książki jest Rosaline Caplet. Akcja książki toczy się w czasach współczesnych. Rose trochę obawia się pierwszego dnia w szkole, bo ponownie spotka się z Robem - jej przyjacielem, w którym podkochuje się od dłuższego czasu. Między nimi zaczyna iskrzyć, a przyjaźń przeradza się w coś więcej. Niestety, sytuacja zmienia się, gdy pojawia się Juliet - kuzynka i była przyjaciółka Rose.

Główną bohaterką jest Rosaline, co uważam za bardzo dobry pomysł, bo w wersji oryginalnej dziewczyna ta jest zepchnięta na boczny tor i Szekspir nie poświęcaj jej zbyt dużo uwagi. Tymczasem pani Rebecca właśnie skupia się na tej postaci, pozwala nam ją lepiej poznać, ukazuje jej uczucia.

Książka jest bardzo dobra. Mnóstwo w niej scen napisanych na podstawie dzieła Szekspira. Powieść zdecydowanie dla nastolatek, bo główni bohaterowie są właśnie w takim wieku, a ich problemy są zapewne znane wielu młodym osobom.  Książka jest niezwykle wciągająca. Ja chciałam ją przeczytać, by sobie porównać z oryginałem i nieśmiało stwierdzam, że podobała mi się tak samo, a miejscami nawet bardziej. "Kiedy byłeś mój" to książka napisana łatwym i przyjemnym językiem oraz z humorem. Powieść zmusza do refleksji. Teraz czekam na ekranizację!


Ocena: 8/10

15 komentarzy :

  1. Inna wersja "Romea i Julii"? Ciekawe... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce i zainteresowała mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla nastolatek, to może odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też. Również z tego samego powodu:)

      Usuń
  4. Czytałam 'Romeo i Julia' i bardzo mi sie spodobala ta historia, jestem ciekawa tej ksiazki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nastolatką już nie jestem, ale z przyjemnością poznałam historię bohaterów "Kiedy byłeś mój".

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam mieszane uczucia co do tej książki... Być może kiedyś po nią sięgnę.

    http://our-kingdom-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Motywy z "Romea i Julii" są dość często przedstawiane, czytałam już kilka podobnych książek, więc raczej tę sobię odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie bez kozery weszłam na Twojego bloga. Również jestem wielką wielbicielką książek :)
    Może obserwujemy ?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale z pewnością po nią sięgnę! Uwielbiam wszystko, co związane jest z "Romeem i Julią" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie nowe spojrzenie na "Romea i Julię" może być ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Może kiedyś po nią sięgnę :) Wydaje się dosyć ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo się cieszę, że tak pozytywnie odebrałaś tę książkę, gdyż jakiś czas temu właśnie ją nabyłam i zamierzam w wolnym czasie ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, czy Ci się spodoba. Będę wypatrywała recenzji.

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka