17.10.2013

Camilla Läckberg - Księżniczka z lodu

Tytuł: "Księżniczka z lodu"
Autor: Camilla Läckberg
Ilość stron: 424
Seria: Patrik Hedström tom 1
Wydawnictwo: Czarna Owca
Kategoria: thriller












O książkach tej autorki czytałam wiele pozytywnych opinii. Wiedziałam, że prędzej czy później i ja będę musiała je przeczytać. Przy okazji lepiej poznam literaturę szwedzką, która jest mi jeszcze obca.

W małym miasteczku Fjallbacka znalezione zostają zwłoki 35 leniej kobiety - Aleksandry Wijkner. Jej ciało  leżało w zakrwawionej wannie. Początkowo wszyscy uważają, że popełniła samobójstwo, ze względu na rany. Matka jednak nie potrafi w to uwierzyć, tak samo jak przyjaciółka dziewczyny z lat dziecięcych - Erica. Śledztwo wykazuje, że było to morderstwo. Zaczyna się szukanie mordercy.
Erika przy okazji śledztwa spotyka dobrego znajomego sprzed lat- Patrika Hedströma, policjanta, który uczestniczy w sprawie zamordowanej Alex.

"Księżniczka z lodu" to pierwsza część z przygodami Patrika. Postanowiłam, więc zacząć od tej książki i czytać po kolei.

Jest to książka lekka, przyjemna. Styl autorki przypadł mi do gustu. "Księżniczka z lodu" to połączenie romansu z kryminałem, czyli coś dla kobiet.
Akcja powieści jest wartka. Cały czas pojawiają się nowe tropy, które mogą nas doprowadzić do mordercy. Czasami autorka zaczynała o czymś pisać, nagle przerywała i wracała do tego za kilka stron. Osobiście trochę mnie to denerwowało. Miałam swojego podejrzanego, ale jak zwykle nie trafiłam. Książka kilka razy mnie nieźle zaskoczyła.

Sporo miejsca w książce zajmuje wątek poboczny dotyczący życia prywatnego Eriki i Patrika. Gdyby historia ta mnie nie zainteresowała nie mogłabym czytać dalszych części, bo autorka dużo czasu poświęca tym bohaterom. Czasami nawet zapominałam, że wydarzyła się tragedia, popełniono morderstwo. Jeżeli nie lubicie czytać o głównych bohaterach tylko wolicie konkrety i chcecie śledzić tylko śledztwo to możecie się zawieść.
Jestem ciekawa, jak dalej potoczą się losy tych bohaterów, jak rozwinie się ich znajomość, czy coś z tego będzie.

Ocena: 7/10

Książka przeczytana w ramach wyzwania Book-Trotter

11 komentarzy :

  1. Książki Läckberg cały czas przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  2. Z każdym kolejnym tomem jest coraz ciekawiej, więc koniecznie sięgnij po następne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć lektura zapowiada się ciekawie , to nie jestem fanką gatunku

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za bardzo za tym, gdy wątek obyczajowy (i będący zarazem wątkiem pobocznym) zajmuje sporo miejsca w książce... więc sama już nie wiem, czy chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam jedną z książek tej autorki na półce, ale wypożyczyłam ją z biblioteki i termin minął, a ja nadal nie przeczytałam, ale na pewno zapoznam się z jej twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i dałam niższą ocenę. Mnie nużyła, wątek romantyczny irytował. Nie jest to zła książka - wręcz przeciwnie, to dobra obyczajówka z wątkiem kryminalnym, tak jak piszesz - kobieca. Tyle, że ja wolę mocniejsze, bardziej "męskie" lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, u Ciebie zwyciężają "męskie", mocne książki:)

      Usuń
  7. Wszyscy moi znajomi zachwycają się tą serią. Mam nadzieję, że ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lekka i przyjemna? Hmm... nie wiem czy mnie to zachęca do czytania kryminału:D
    Ale,ale! Dobrze wiesz, że Lackberg mnie urzekła i mam wielką nadzieję kiedyś wrócić do tomu pierwszego;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej książki tej autorki. Bardzo żałuję, ale jakoś tak wyszło. Oczywiście mam w planach całą serię:)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka