31.10.2013

Camilla Läckberg - Niemiecki bękart

Tytuł: "Niemiecki bękart"
Autor: Camilla Läckberg
Ilość stron: 568
Seria: Patrik Hedström tom 5
Wydawnictwo: Czarna Owca
Kategoria: Thriller












Żona Patrika znajduje na strychu, w rzeczach swojej matki zakrwawiony kaftanik i medal z czasów drugiej wojny światowej. Kobieta za wszelką cenę chce odkryć tajemnice rodzicielki i dowiedzieć się o niej czegoś więcej. Zanosi więc medal do pewnego historyka, a on później zostaje zamordowany. Czy sprawa ta ma coś wspólnego z matką Eriki? A może to tyko zbieg okoliczności?

"Niemiecki bękart" jest na pewno lepszy od poprzedniej części, czyli od "Ofiary losu", ale i tak nie zrobił na mnie jakiegoś piorunującego wrażenia. Powiedziałabym raczej, że jest to taki przeciętny thriller przepełniony wątkiem obyczajowym. W książce przeszłość miesza się z teraźniejszością, poznajemy historię Szwecji.
Udało mi się samodzielnie odkryć niektóre tajemnice, domyśliłam się, kto jest mordercą. Momentami książka mnie nudziła, później znowu wciągała. Początek jest bardzo nudny, potem jednak wszystko powoli się rozkręca.

Bardzo polubiłam Patrika i Erikę, ale trochę zaczyna przeszkadzać mi taka zbytnia "cukierkowość". Ten wątek zaczyna się robić miejscami zbyt nieprawdopodobny i nie ukrywam, że powoli zaczyna mnie to męczyć i irytować. Myślę, że książki pani Läckberg są bardziej skierowane dla kobiet właśnie ze względu na wątki poboczne.


Ocena: 5/10


Książka przeczytana w ramach wyzwania Book-Trotter.

Robię sobie na razie odpoczynek od tej autorki, ale wkrótce znowu zamierzam do niej powrócić. Być może kolejne części będą tak dobre, jak trzy pierwsze.

5 komentarzy :

  1. Nic nie poradzę, nie czuję kompletnie kryminałów... Może kiedyś uda mi się to zmienić, ale chwilowo nie czuję nawet ochoty... Tym bardziej, że widzę, że książką przeciętna.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://kulturka-maialis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo lubię tę serię. Może nie była aż tak dobra, jak się spodziewałam, ale czytało się bardzo przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. No obowiązkowo muszę sięgnąć po tę serię ;D
    Okładka jest świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, czy sięgnę. Raczej nie mam większej ochoty na przeciętną książkę, ostatnio zbyt dużo takich przeczytałam..

    OdpowiedzUsuń
  5. A ta podobała mi się bardziej niż Tobie:).

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka