30.10.2013

Camilla Läckberg - Ofiara losu

Tytuł: "Ofiara losu"
Autor: Camilla Läckberg
Ilość stron: 448
Seria: Patrik Hedström tom 4
Wydawnictwo: Czarna Owca
Kategoria: Thriller












Jak pewnie zauważyliście od jakiegoś czasu na moim blogu królują książki pani Camilli. Bardzo wciągnęła mnie ta seria, a po lekturze "Kamieniarza" wręcz nie mogłam się doczekać dalszych części. Poprzeczka została postawiona wysoko, a "Ofierze losu" niestety nie udało się jej przeskoczyć. Przeczytajcie czemu.

Najpierw trochę o fabule. Policjanci zostają wezwani do wypadku samochodowego. Początkowo wszystko wygląda na zwykły wypadek, ale sekcja zwłok ujawnia, że było to morderstwo. Na tym jednak nie koniec. Na komisariacie policji w Fjallbace pracę policjantki podejmuje Hanna. Oprócz tego w miasteczku pojawia się ekipa telewizyjna kręcąca nowe reality show. Jest jeszcze życie prywatne Patrika i Eriki i zdradzę tylko, że będzie się działo.

Spośród przeczytanych przeze mnie książek tej autorki uważam, że ta jest na razie najsłabsza. Dlaczego? Wieje w niej nudą, musiałam się zmuszać do jej czytania i straszliwie się przy niej męczyłam, a dokończyłam ją tylko temu, by poznać dalsze losy głównego bohatera i jego partnerki. Tutaj praktycznie nie ma akcji, nic się nie dzieje, wszystko stoi w miejscu. Bardzo szybko domyśliłam się, kto może być mordercą i moje przypuszczenia okazały się słuszne. Natomiast książkę ratuję trochę jej końcówka, gdzie wyjaśniany jest motyw, czyli tutaj coś psychologicznego.

Jeżeli chcecie poznać książki pani  Läckberg to radzę nie zaczynać od tej, bo możecie się zniechęcić. Natomiast trzy poprzednie tomy mogę polecić. Ja się nie zrażam i jutro zaczynam kolejną część, mając nadzieję na coś dużo lepszego.

Ocena: 3/10

Książka przeczytana w ramach wyzwania Book-Trotter.

7 komentarzy :

  1. Moja mama uwielbia książki tej pani, ja natomiast jakoś nie mogę się do nich przekonać. Cóż, kwestia gustu.;]
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    http://zaslodkakawa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat tej nie czytałam, ale piszesz, że najsłabsza, więc się zgadzam:)). Ja pamiętam, że trafiłam na naprawdę fajne książki jej autorstwa z czarnej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy się zdecyduję na tę książkę. Może kiedyś. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proza tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łohohoho. Zaskoczyłaś mnie. ;) Sięgnę po poprzednie tomy i jeśli mi się spodobają to ten ominę.

    OdpowiedzUsuń
  6. zgadzam się z tym że za szybko można się domyśleć zabójcę niestety, od tego momentu juz sie nudziłam

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka