26.10.2013

English Matters nr 43 i 33

English Matters to dwumiesięcznik dedykowany osobom uczącym się języka angielskiego. Co znajdziemy w najnowszym numerze (listopad/grudzień)?

Magazyn podzielony jest na sześć działów:

This & That - w tym numerze znajdziemy krótkie artykuły o trzech mężczyznach obdarzonych niezwykłym umysłem i pamięcią. Przykładowo: "The Unbeatable Bouncer" to historia Michaela Langana, którego IQ wynosi 195. Jednak najbardziej w tym dziale spodobał mi się artykuł o mężczyźnie, który miał tak dobrą pamięć, że pamiętał ze szczegółami każdy dzień swojego życia. Dodatkowo na dole strony umieszczono "Weird Words", czyli listę z dziwnymi słowami. Jest też konkurs.

People & Lifestyle - tutaj teksty są już zdecydowanie dłuższe. Możemy przeczytać m.in. o autorze powieści pt. "Wielki Gatsby" (wstyd się przyznać, ale nie miałam okazji jeszcze tej książki czytać), Szalonych latach 20, ale i o czasach współczesnych jest mowa. W artykule "Whats 'Appening'" poznamy różne aplikacje na smartfony.

Culture - w aktualnym numerze znajdziemy szczegółową notkę z wieloma ciekawostkami o Statui Wolności znajdującej się w Stanach Zjednoczonych. Dalej informacje o jednym z popularnych brytyjskich programów radiowych, a następnie historia Eurowizji, a po niej rozłożona na części pierwsze piosenka "Brotherhood Of Man Save Your Kisses for Me".


Travel - jeden artykuł, ale na czasie, bo dotyczący Halloween. Czy wiecie, jak w różnych miejscach na świecie obchodzi się ten dzień? Przyznaję, że ja z chęcią uczestniczyłabym w balu wampirów albo w nowojorskiej paradzie.

Language - na tapetę wzięto idiomy i ujawniono pochodzenie tych najbardziej znanych.

Leisure - poznajemy tutaj niezwykle odważnego mężczyznę, który nie bez przyczyny nazwany został "królem wysoko zawieszonej linii". To właśnie on przeszedł po linie zawieszonej nad Niagarą i Wielkim Kanionem.

Do najnowszego numeru dołączony jest także dodatek "Writing emails" zawierający przydatne słownictwo, zwroty. Na pewno z tego skorzystam.


W kiosku wydawnictwa (klik) można zakupić numery archiwalne,więc nic nie stoi na przeszkodzie, by poznać ich wcześniejsze wydania. Ja mam jeszcze nr 33/2012 (marzec/kwiecień), a w nim przeczytamy m.in. o :
This & That - tutaj znajdują się ciekawostki o brytyjskich wynalazkach
Environment - dział dotyczący środowiska, a w nim wywiadz Konradem Bouffardem o zagrożonych wyginięciem gatunkach pszczół.
People & lifestyle - cztery artykuły, a w nich przeczytamy o znanej wokalistce - Adele, szybkich randkach, feromonach i czekoladzie.
Culture - trochę o Glam Rocku, pracy dorywczej, a dla moli książkowych, a konkretnie fanów pani Stephenie Meyer coś specjalnego - ciekawostki na temat sagi "Zmierzch".
Leisure - tutaj coś dla fanów amerykańskiego hokeja.
Language - artykuł o metodach czytania tekstów w języku angielskim. 
Travel - z czym kojarzy Wam się Transylwania? Mi z hrabią Draculą. W tym numerze przeniesiemy się właśnie do tej historycznej krainy.


To moje pierwsze numery "English Matters" i przyznaję, że jestem zachwycona. Początkowo miałam wątpliwości, czy taka forma nauki mi się spodoba, ale teraz już wiem, że tak. Artykuły są bardzo ciekawe, do każdego dołączony jest słowniczek z trudnym słówkami. Bardzo podoba mi się to, że ilustracje nie zajmują całych stron, tylko są dodatkiem do teksu. Obawiałam się też reklam, ale pozytywnie się zaskoczyłam, bo jest ich bardzo malutko i dotyczą tylko nauki języków obcych.

Dla osób, które chcą się zaznajomić z wymową niektórych artykułów "English Matters" umożliwia darmowe pobranie plików MP3 ( z ich strony internetowej). Wystarczy wpisać kod, który znajdziecie w waszym magazynie i można odsłuchać kilka nagrań.

Ja zdecydowanie polecam. Dwumiesięczniki kosztują 9,50zł, ale naprawdę warto!


Za możliwość przeczytania magazynów serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media

10 komentarzy :

  1. Zainteresowałaś mnie, a gdzie można te magazyny kupić? Tylko przez internet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz je m.in. w Empiku, w salonikach prasowych InMedio, Relay, Kolporter i Ruch oraz w księgarniach językowych :)

      Usuń
  2. Polecam wszystkim te magazyny. Połączenie nauki z relaksem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie uczę się już języków obcych. Zresztą w mojej szkole był tylko niemiecki niestety, ale polecę ten magazyn mojej koleżance. Ona zapewne z niego chętnie skorzysta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też był niemiecki i mimo kilku lat nauki nie umiem nic. Niestety:(

      Usuń
  4. Wspaniałe jest English Matters! Gratuluję współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię te magazyny mimo, że nie miałam z nimi aż tak dużo do czynienia. Według mnie są ciekawe i przydatne :)

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka