04.10.2013

Patrycja Flejszer - Szlak niepewności

Tytuł: "Szlak niepewności"
Autor: Patrycja Flejszer
Ilość storn: 101
Wydawnictwo: Miasto Książek
Kategoria: Literatur współczesna

Książka dostępna tylko w wersji elektronicznej.










W Brencev - niewielkim miasteczku w USA w stanie Kalifornia, wraz ze swoim ojciem alkoholikiem mieszka szesnastoletnia Jamie Swan. Jej matka nie żyje, siostra wyjechała, a ojciec wydaje wszystkie pieniądze na alkohol. W domu jest źle, ale w szkole jeszcze gorzej, ponieważ Jamie jest wyśmiewana, a chłopaki znęcają się nad nią psychicznie. Dziewczyna ma tego dość.

Książka ma tylko sto stron, więc niewiele, ale to wystarczyło, by poruszyć w niej całe multum problemów. Znajdziemy w niej m.in. problem alkoholizmu przemocy w rodzinie, samotność, odrzucenie, znęcanie psychiczne, nietolerancję i wiele innych. Problemy te są przedstawione na różnych bohaterach, nie tylko na osobie Jamie Swam. Przedstawione w książce sytuacje są jak najbardziej aktualne i współczesne, być może dotyczą nawet kogoś z naszego otoczenia.

Bohaterowie są dobrze wykreowani. Autorka nie przedstawia ich jako dobrych albo złych. Każdy człowiek ma jakieś wady i zalety i tak też jest w tej książce. Nie ma ideałów. Jedyne do czego mogę się tutaj przyczepić to to, że brakuje mi tutaj dziewczyn, w zasadzie jest tylko Jamie Swan, a reszta to chłopaki.

"Szlak niepewności" to debiut Patrycji Flejszer. Dodam, że bardzo udany. Szkoda, że książka jest dostępna tylko w wersji elektronicznej, bo nie każdy ma czytnik e-booków, ale myślę, że jeżeli komuś będzie zależało to te 100 stron przeczyta nawet na monitorze komputera. Ja polecam i przyznaję się, że łzy przy czytaniu tej książki mi towarzyszyły, zwłaszcza na końcu. Ja z wielką uwagą śledziłam losy Jamie i nie nudziłam się ani trochę. Jestem strasznie ciekawa dalszych książek pani Patrycji.

Ocena: 9/10

Za udostępnienie książki serdecznie dziękuję jej autorce, pani Patrycji Flejszer.

 Książka bierze udział w wyzwaniu  Polacy nie gęsi

9 komentarzy :

  1. To może być ciekawa książka. Rozejrzę się za nią. Szkoda tylko, że jest wyłącznie w formie elektronicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromna szkoda, ze ksiazka jest tylko w wersji ebooka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam. Na szczęście czytnik mam, to i problemu nie będzie, ale szkoda, ze ksiażka jest jedyni w takiej formie. Jeśli jest tak warta uwagi jak sugerujesz, to może na tym wiele stracić;(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ta książka naprawdę porusza chyba wszystkie możliwe nastoletnie dramaty. Ja niestety nie przeczytam, bo nie mam czytnika.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię polską literaturę i debiutujących pisarzy, dlatego bardzo chętnie poznam tę książkę, jak się tylko nadarzy stosowna okazja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że tylko w wersji elektronicznej - przez to nie będzie mi dane się z nią zaznajomić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm, dużo problemów jak na jedną, krótką dość książkę, ale skoro dajesz tak wysoką notę, to Ci wierzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi bardzo ciekawie i ma tylko sto stron. Poszukam jej.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka