19.10.2013

Spis blogów książkowych - propozycja

Cześć. Wpadłam na pomysł, by zrobić spis blogów książkowych, tylko taki inny, bo z podziałem na preferencje recenzentów.

Wyglądałoby to mniej więcej tak, że jest taki podział:
1. Głównie recenzje thrillerów/kryminałów/horrorów
2. Głównie recenzje książek historycznych/opartych na faktach
3. Głównie recenzje książek obyczajowych/romansów
4. Głównie recenzje książek fantastycznych/science fiction
5. Głównie recenzje książek dla dzieci
6. Miszmasz
7. Wszystkie blogi

Dodatkowo w tych kategoriach  wyświetlałyby się najnowsze posty.

Wydaje mi się, że pomysł jest dobry, bo każdy z nas ma swoje ulubione gatunki i zazwyczaj na różnych blogach przeważają recenzje właśnie z jednej/ dwóch z tych kategorii. Taki spis pomógłby znaleźć szukającemu blogów osób z podobnymi upodobaniami.

Koniecznie napiszcie mi, co myślicie i czy bylibyście chętni, by Wasz blog na takiej liście się znajdował. Jeżeli pomysł się spodoba to zakładam bloga i do dzieła!



28 komentarzy :

  1. Jestem za :) I mam dla Ciebie propozycję sposobu, jak to zrobić - bo porywasz się na naprawdę wielki projekt! Może zrobisz coś takiego, jak tutaj: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiXSJuEUGBhMdG1qWkVRV056eFo3NXJrODAzVmsyMEE&usp=sharing
    I każdy wpisze się sam :) Ty to potem tylko ogarniesz i podorzucasz do blogrollek. Oczywiście to tylko luźna propozycja :) Tak czy inaczej ja się piszę do pierwszej kategorii. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za propozycję! Na zapisy przyjdzie jeszcze czas. Od razu jak pomyślałam o tej kategorii to przed oczami miałam Twojego bloga:)

      Usuń
    2. Podział na kategorie jest jak najbardziej słuszny. Wybieram sobie temat i przeglądam zamiast brnąć w gąszczu tematów które mnie nie interesują.
      Pisze się na to: czytanko.pl

      Usuń
  2. Mnie się pomysł podoba, choć z zasady kategoryzowania nie lubię. Jestem natomiast ciekawa, jak by się blogerzy pogrupowali, czy rzeczywiście tak jak kojarzę ich blogi, czy raczej tak jak chcieliby być kojarzeni. W mojej opinii: zakładaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie możliwość zapisu do większej ilości kategorii:)

      Usuń
  3. Pomysł zacny, sam niedawno żałowałem, że czegoś takiego nigdzie nie ma. Blogspot powinien sam zrobić miejsce, gdzie byłby spis blogów z podziałem na kategorię, w tym przypadku książki i podkategorie (gatunki), w których poruszają się ich autorzy. Ale skoro nie zrobili, trzeba ich wyręczyć :)

    Jestem setnym obserwatorem! Czuje się wyróżniony :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł. :D Jak coś, to jestem chętna! :D I rzeczywiście poszerzyć rodzaje, np. brak lit. młodzieżowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł pochwalam tylko czy jeden blog mógłby być np. w dwóch kategoriach? U mnie najwięcej kryminałów i thrillerów, ale zdarzają się też obyczajówki, podróżnicze itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak. Jednak chciałabym, by dodawać bloga do tych kategorii, które przeważają, ponieważ wolę unikać takich sytuacji, że ktoś doda bloga powiedzmy do 4 kategorii, a przeważają posty z dwóch.

      Usuń
  6. Świetny pomysł, chociaż sama miałabym problem z doborem kategorii, bo bardzo różne gatunki czytam ;) Taki miszmasz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy też się można dopisać, ale do spisu wszystkich blogów

      Usuń
    2. Teraz pozostaje tylko czekać na realizację :) Powodzenia!

      Usuń
  7. Fajny pomysł, aczkolwiek myślę, że ciężki do zrealizowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł dobry, ale mój blog chyba ciężko byłoby dobrać do którejś konkretnej kategorii. Chociaż... sporo u mnie literatury wiktoriańskiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę roboty będziesz z tym miała, ale trzymam kciuki, żeby to wypaliło. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzadko spotykam naprawdę dobre blogi z recenzjami, które udałoby się wtłoczyć w szufladkę opisaną dwoma gatunkami. Byłoby krzywdzące dla recenzenta podsumowywać jego pracę krótkim stwierdzeniem "blog z recenzjami książek dla dzieci" tylko dlatego, że 60% jego tekstów dotyczy tego rodzaju literatury. Dlaczego krzywdzące? Ponieważ ktoś, kto będzie przeglądał taki spis szukając stron z recenzjami książek historycznych ominie szerokim łukiem te z literaturą dziecięcą. A co z blogami, na których 60-70% postów stanowią recenzje, a reszta to teksty dotyczące czego innego - wystaw, malarstwa, historii, ludzi, miejsc? To też są "blogi książkowe", a jednak ich twórcy niekoniecznie chcą być kojarzeni tylko z recenzjami. Wiem, że kategorie są tylko orientacyjne, niemniej jednak spora część ludzi przeglądających spis będzie kojarzyć blogi z tym, pod jakim szyldem znajdują się w spisie. Pomysł fajny, ale przydałoby się chyba jednak jakoś inaczej zredagować tytuły "szufladek" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. Masz sporo racji. Dołączenie do spisu będzie dobrowolne, więc jeżeli ktoś będzie miał ochotę się zapisać i "zaszufladkować" to to zrobi.W przypadku blogów wielotematycznych myślę, że odpowiednia będzie opcja Miszmasz.


      Jeżeli będzie taka sytuacja, że ktoś czyta po równo np. thrillerów, książek obyczajowych, książek dziecięcych i fantastycznych to nie ma problemu, by znalazł się w każdej szufladce, ale już blogi, gdzie autor/ka czyta głównie kryminały, a książki dla dzieci sporadycznie zakwalifikowałabym jednak do jednej szufladki.

      Usuń
    2. Ewentualnie można zrobić kartę ze wszystkimi blogami uporządkowanymi alfabetycznie i tam obok każdego adresu bloga będzie krótki opis autora odnoście tego jakie książki lubi najbardziej, jakie recenzje najczęściej można przeczytać na jego stronie.

      Usuń
  11. Pomysł ciekawy, choć nie wiem do której kategorii mogłabym się dopisać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł, ale ja pasuję do wszystkich z nich :P:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł! Jak coś z tego wyjdzie, daj znać - kto wie, może natrafię w ten sposób na jakieś fajne blogi? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny pomysł! Mówię tak pomimo, że sama bym zakwalifikowała się jako miszmasz :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Dołączam :D Pomysł bardzo dobry. Dodaję do obserwowanych i polecanych )

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy pomysł, zawsze można znaleźć coś co się lubi :)

    http://getatimewithbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobry pomysł :)
    Recenzje różnych książek dla każdego
    http://nieztegowymiaru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka