19.10.2013

Znajomość języka obcego to podstawa!

W dzisiejszych czasach znajomość języków obcych to podstawa. Teraz najpopularniejszy jest angielski, ale modne stają się też inne języki np. francuski, hiszpański, rosyjski, włoski.

Ja uczę się dwóch języków obcych: angielskiego i francuskiego. Jednak język francuski zdecydowanie moim ulubieńcem nie jest, a uczę się go tylko temu, że muszę. Francuskie słówka w ogóle nie wchodzą mi do głowy, a wymowa jest strasznie trudna. Doszłam do wniosku, że nie jest to język dla mnie.

Z językiem angielskim jest odwrotnie, bo uwielbiam go, z przyjemnością się go uczę i nawet potrafiłam się dogadać za granicą. Oczywiście mój poziom nie jest zaawansowany, ale dążę do tego i od pewnego czasu intensywnie doszkalam ten język.

Wiecie, co jest najważniejsze w nauce języków obcych? Systematyczność i skuteczny plan nauki. Jestem zdania, że nauka powinna być przede wszystkim przyjemnością. Ja na przykład słucham filmików urodowych na youtube po angielsku, a przy tym się uczę, czyli łączę miłe z pożytecznym. Można? Można! Od pewnego czasu szukam czegoś ciekawego do czytania. Myślałam o książkach, ale obawiam się, że nie dałabym rady, bo jednak mój poziom nie jest aż tak wysoki. Myślę, że ciekawym rozwiązaniem są magazyny językowe, więc...

...dzisiaj chciałam Wam napisać o wydawnictwie Colorful Media, które z pewnością pomaga osobom uczącym się języków obcych. Ma ono bardzo bogatą ofertę, więc większość osób powinna znaleźć tam coś dla siebie. Jest to wydawnictwo wydające głównie czasopisma językowe. Na dzień dzisiejszy w ich ofercie znaleźć możemy następujące magazyny:
 English Matters - dwumiesięcznik zawierający różnotematyczne artykuły wraz z ilustracjami. Skierowany jest dla osób uczących się języka angielskiego. Artykuły dotyczą bieżących wydarzeń, ale również poruszane są tam tematy uniwersalne, które na pewno przydadzą się osobom piszącym różne szkolne egzaminy, np. maturę. Dodatkowo dostępne są też wydania specjalne ukazujące się co jakiś czas.

 Business English Magazine - jedyny na rynku magazyn dla osób uczących się języka angielskiego biznesowego. Zawiera polskie słownictwo do anglojęzycznych artykułów. Jest też możliwość odsłuchania, niektórych treści w formacie MP3. Również dwumiesięcznik. Magazyn powstaje przy udziale doświadczonego brytyjsko-polskiego zespołu dziennikarzy i lektorów.

Deutsch Aktuell - dwumiesięcznik dedykowany osobom uczącym się języka niemieckiego. Artykuły dotyczą zarówno bieżących wydarzeń, jak i tematów uniwersalnych dotyczących na przykład rodziny, czasu wolnego. Idealny dla osób na poziomie średnio zaawansowanym i zaawansowanym. Na razie dostępne jest jedno wydanie specjalne.


Français Présent - dwumiesięcznik przeznaczony dla osób uczących się języka francuskiego na poziomie średnio zaawansowanym i zaawansowanym. Zawiera różnorodne artykuły i ilustracje.Porusza tematy związane z życiem codziennym we Francji.


¿Español? Sí, gracias - magazyn dla osób uczących się języka hiszpańskiego. Ukazuje się co dwa miesiące. Większość materiałów powstaje w Hiszpanii. Czasopismo porusza różne tematy, zarówno aktualne, jak i uniwersalne. Zawiera też ciekawostki dotyczące krajów hiszpańskojęzycznych.


Остновка: Россия - dosyć młody magazyn, bo na razie ukazało się 7 numerów. Czasopismo skierowane jest dla osób zainteresowanych językiem rosyjskim. Jest to kwartalnik. Dostarcza ciekawostek i aktualności oraz informacji o krajach i regionach rosyjskojęzycznych, ich mieszkańcach i kulturze.

A teraz nie czasopismo językowe, bo pisane w języku polskim:

 StartUp Magazine - jest to magazyn skierowany do młodych przedsiębiorców zaczynających przygodę z biznesem. Pismo ma na celu dostarczać pomysłów, odkrywać talenty, łamać stereotypy i otwierać umysły. Zawiera inspirujące teksty i wywiady z tymi, którzy już osiągnęli sukces. Ukazuje się co dwa miesiące.

Ja czekam na numery, które sobie wybrałam. Jestem strasznie ciekawa, czy magazyny te przypadną mi do gustu.

 Magazyny Colorful Media kupić można w następujących miejscach:
  • salony sieci EMPiK
  • saloniki prasowe INMEDIO
  • saloniki prasowe KOLPORTER
  • salony RELAY
  • salony RUCH
  • oraz niektóre księgarnie ( listę znajdziecie tutaj: Klik)

Znacie te wydawnictwo? Czytacie ich magazyny?

11 komentarzy :

  1. Przymierzam się właśnie do podobnego wpisu i zamówienia swoich numerów. Lubię czytać w innych językach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę ci uczenia się jezyka francuskiego, ja się ucze angielskiego i niemieckiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to wolę francuski od niemieckiego, ale i tak francuski moim ulubieńcem nie jest.

      Usuń
  3. Właśnie też niedługo wezmę się za czytanie tych magazynów ^^ Zamówiłam kilka egzemplarzy "English Matters". Języki obce u mnie leżą! Nienawidzę ich całym sercem, ale jak trzeba się uczyć, to trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dzięki tym magazynom nauka stanie się przyjemnością:)

      Usuń
  4. Znam, są bardzo ciekawe. U siebie mam English Matters i Deutsch Aktuell. Bardzo miło nauka przebiega, bo są to przystępnie napisane i ciekawe teksty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już nie uczę się żadnych języków obcych, ale moja bratanica uczy się 3 języków, więc jej polecę owe magazyny. Zapewne z nich korzysta.

    OdpowiedzUsuń
  6. A propos anglojęzycznych kanałów urodowych polecam Ci tej dziewczyny. Mówi bardzo ładnie i wyraźnie po angielsku :)
    http://www.youtube.com/user/BeautyChats?feature=watch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, mówi wyraźnie i w miarę wolno. Daję suba. Dziękuję za polecenie!

      Usuń
  7. Ja uczę się angielskiego i niemieckiego. Bardzo chciałabym nauczyć się hiszpańskiego. Zastanawiałam się nad tymi czasopismami, ale stwierdziłam, że są trochę za drogie, jednak słyszałam o nich wiele dobrego. Może rzeczywiście warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość z nich to koszt niecałych 10 zł, a ukazują się co 2 miesiące, więc miesięcznie wychodzi jakieś 5 zł. Czy warto? Myślę, że samemu się trzeba przekonać:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka