09.11.2013

English Matters - wydania specjalne

 Niedawno pisałam Wam o zwykłych magazynach English Matters, a dzisiaj chcę pokazać i opisać cztery wydania specjalne.

Wydania specjalne ukazują się co kilka miesięcy. Od normalnych różnią się ceną (kosztują 11,50zł), ale przede wszystkim zawartością, bo w nich wszystko kręci się wokół jednego tematu.

Przykładowe wydania specjalne:

English Matters Australia (4/2012) - Magazyn w całości poświęcony Australii. Znajdziemy tutaj następujące działy:


Symbols - tutaj przeczytamy o symbolach Australii m.in. o Uluru, dzikich brzoskwiniach, operze w Sydney, eukaliptusach, bumerangach, paście do chleba na bazie drożdży

History - trochę o historii kraju w artykule "Bound for Botany Bay".

Culture - to jeden z moich ulubionych działów. W tym numerze przeczytamy m.in. o kulturze Aborygenów, poznamy też słownik Australijczyków i tutaj chcę się zatrzymać. Czy wiedzieliście, że tam zamiast "Christmas"mówi się "Chrissie"? A "man" to "bloke"? Oczywiście jest tego znacznie więcej. Znajdziemy też wywiad z  Tedem Matkowskim - promotorem i dystrybutorem polskiej kultury i sztuki w Australii.

Sport - kilka słów o grze w tenisa, ciekawostki, zawodnicy.

Fame - sławne gwiazdy Australii, takie jak: Patrick White, Geoffrey Rush, Cate Blanchett, Peter Weir, Heath Ledger. Wstyd się przyznać, ale dotychczas nie znałam żadnej z tych osób.

Fauna - zwierzęta Australii, czyli o kangurach, wombatach, misiach koala, dingach i kilku innych.

Bardzo przypadł mi do gustu ten numer. Australia zawsze mnie ciekawiła, a dzięki English Matters dowiedziałam się na jej temat mnóstwa ciekawych rzeczy i uczyłam się języka angielskiego.

 English Matters Musical Tour (3/2012)- numer w całości poświęcony brytyjskiej muzyce. Czasopismo zabierze nas w podróż po najbardziej znanych zespołach.

Podczas naszej wędrówki odwiedziny Liverpool, Manchester, West Midlands, Walię, Bristol, Londyn, Sheffield, Newcastle, Szkocję i Irlandię. Przeczytamy o bardzo znanych zespołach, takich jak: The Rolling Stones, U2, The Beatels, Coldplay, The Clash, OASIS i wielu innych.

Przy okazji kilka teledysków:
Coldplay - Paradise
Coldplay - The Scientist
Oasis - Wonderwall
Do czasopisma dołączona jest płyta "Polarized" z anglojęzycznymi utworami native speakerów.


English Matters Stany Zjednoczone (1/2010) - numer w całości poświęcony Stanom Zjednoczonym. Podzielony na następujące działy:

General info - krótko o podstawowych informacjach na temat Stanów Zjednoczonych.

Symbols - symbole, takie jak Statua Wolności, flaga, hymn, Bielik zwyczajny.

Geography - informacje na temat tornada Alley, czynnego wulkanu Mont Saint Helens, uskoku tektonicznego San Andreas, wschodniego wybrzeża.

American Alphabet - Do każdej litery alfabetu dołączona jest ilustracja wraz z opisem znanych miejsc/jedzenia/zabytków i innych rzeczy w Ameryce. Na przykład pod literą D kryje się chyba wszystkim znany pan Walt Disney.

Map - prosta mapa , na której zaznaczone są stany (wraz z jednozdaniowymi opisami).

Writer - czyli dział idealny dla moli książkowych, prawda? Jonathan Safran Foer to amerykański pisarz, który w dodatku ma polskie korzenie, ale to tak na marginesie. Autor następujących książek: "Eating Animals" ("Zjadanie zwierząt"), "Extremely Loud and Incredibly Close" ("Strasznie głośno, niesamowicie blisko"), "Everything is Illuminated" ("Wszystko jest iluminacją"). Może czytaliście jakąś jego książkę?

Interview - wywiad z Melissą Gallagher, która opowie o życiu w Ameryce, ludziach.

Sport -  najbardziej znane i popularne sporty w Stanach Zjednoczonych, takie jak Soccer i Cricket.

The Statue of Liberty - artykuł o Statui Wolności, "matce emigrantów".

Political System -  jak dla mnie chyba najmniej interesujący dział, bo polityka kompletnie mnie nie interesuje, ale wiadomo, że każdy lubi coś innego.


English Matters Wielka Brytania (1/2011) - numer w całości poświęcony Wielkiej Brytanii, czyli coś zdecydowanie dla mnie. Magazyn podzielony na następujące działy:

General Info - podstawowe informacje np. powierzchnia kraju, największe miasto, język urzędowy itp.

Symbols - najbardziej znane symbole czyli Big Ben, flaga brytyjska, piesza gwardia, popołudniowa herbata, czerwone autobusy i budki telefoniczne, osobne krany na ciepłą i zimną wodę (tak, to prawda, miałam okazję poczuć to na własnej skórze i nie było to przyjemne). Tym syboli jest oczywiście o wiele, wiele więcej, o niektórych nawet nie słyszałam.

Religion - religia w Wielkiej Brytanii. Dodatkowo z boku przetłumaczone są słówka związane właśnie z religią, kościołem oraz idiomy np.to turn the other cheek – nadstawić drugi policzek. Ponadto przetłumaczone na język angielski zostały dwie polskie modlitwy: Ojcze Nasz i Zdrowaś Maryjo.

Honours system - brytyjskie nagrody i wyróżnienia.

Royal Family - Królewska Rodzina, która każdemu Brytyjczykowi jest bardzo dobrze znana. Informacje na temat monarchii, rządach, panowaniu. Znajdziemy też bardzo krótkie drzewno genealogiczne.

Journalism -artykuł o jednej z największych i najbardziej znanych agencji prasowych na świecie, a mowa o Agencji Reutera.

Entertainment -  W Wielkiej Brytanii większości rodzin rozrywkę dostarcza telewizja. Telewizor jest wyposażeniem w większości domów.

Buisness - znacie Anitę Roddick albo markę kosmetyków The Body Shop? To właśnie ta pani jest założycielką. Mamy możliwość dowiedzieć się o niej czegoś więcej, przeczytać o zakładaniu własnego biznesu.

Literature - również coś dla moli książkowych. Sherlock Holmes chyba jest znany każdemu maniakowi książek i to właśnie jemu i jego autorowi poświęcony jest artykuł “Elementary, my Dear Watson”.



Bardzo polubiłam się z tymi czasopismami i podoba mi się taka forma nauki. Jest to łączenie miłego z pożytecznym, a magazyny te są solidnie zrobione, jest w nich dużo ciekawej treści i myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zdecydowanie warto!

Jeżeli chodzi o inne wydania specjalne to oprócz tych dostępne są także:  
English Matters Customs & Traditions of Great Britain (zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii)
English Matters Sport
English Matters Food and drink
English Matters Movies

Tutaj: http://em.colorfulmedia.pl/sub,pl,wydania-specjalne.html możecie przeczytać o wydaniach specjalnych.

Za możliwość przeczytania magazynów serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media


11 komentarzy :

  1. Na mnie już czekają moje magazyny, ale nie mam czasu się za nie zabrać :C

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te magazyny :) Ja mam pierwszy nr specjalny i jestem naprawdę zadowolona :)

    Przy okazji zapraszam na rozdanie: http://in-corner-with-book.blogspot.com/2013/11/przedswiateczne-rozdanie-ksiazkowe.html :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne magazyny! Moim ulubionym działem też byłaby kultura chyba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te magazyny. Zarówno wydania specjalne jak i normalne. Warto kupić chociaż jeden numer i sprawdzić, czy się nada do nauki. Ja jestem bardzo zadowolona i chętnie je czytam do angielskiego i hiszpańskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe, wspaniałe, wspaniałe - uwielbiam takie publikacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię te magazyny, ale jeszcze bardziej lubię czytać książki w oryginale :)
    Pozdrawiam i zaprasza do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na czytanie książek po angielsku jest jeszcze za wcześnie, ale może kiedyś:)

      Usuń
  7. Sama bardzo cenię sobie English Matters - bardzo dużo można wynieść z takiego magazynu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe magazyny. Polecę je mojej nastoletniej bratanicy. Ona zapewne będzie z nich zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z Angielskiego jestem łamaga... :P
    Coldplay <3 Oasis! <3 Moje ulubione! ;D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka