19.11.2013

Larry Winget- Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć!


Tytuł: "Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć!Czyli kopniak ku lepszemu życiu."
Autor: Larry Winget
Ilość stron: 245
Wydawnictwo: Druga Strona
Kategoria: Poradnik











"Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć!" - tytuł mówi sam za siebie. Larry Winget da nam solidnego kopniaka, ale...

Książka napisana jest trochę w takim amerykańskim stylu, a wiadomo, że życie w Polsce i Ameryce bardzo się różni i niektóre porady są po prostu niemożliwe do wykonania.

Najbardziej w tym poradniku denerwowało mnie to, że autor ciągle powtarza, że teraz Cię zdenerwuje itp. Czasami faktycznie tak się dzieje, ale w większości przypadków tak się nie działo. W ogóle początkowo styl pisania pana Wingeta strasznie mnie irytował, ale potem się przyzwyczaiłam.

Koniec minusów, teraz pora na zalety książki. Ten poradnik to naprawdę taki kopniak w tyłek, by w końcu zmienić coś w swoim życiu i zacząć żyć tak jak chcemy. Autor ciągle nas krytykuje, nie usprawiedliwia ludzkich zachowań, ale je potępia. Nie akceptuje wymówek, jest stanowczy i czasami bardzo denerwujący.
Larry jest w tej książce szczery ( a przynajmniej ja go tak odbieram), bo pisze też o swojej rodzinie, przyznaje się do błędów, które popełnia.
Fajne jest też to, że w poradniku są wyznaczone miejsca na notatki i zadania dla czytającego. Kolejną zaletą są cytaty, które sobie zaznaczałam, bo są naprawdę bardzo motywujące i trafione.

Jestem pewna, że każdy tę książkę odbierze inaczej i każdy będzie szukał w niej czegoś innego, dlatego ja powstrzymuję się od oceny, ale na pewno ją mogę polecić. Myślę też, że znakomicie nada się na prezent świąteczny. 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję pani Natalii z Booksenso.

6 komentarzy :

  1. Lubię czasem poczytać jakiś życiowy poradnik, a ten wydaje się świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla motywujących cytatów pewnie zajrzę do tej pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam ją niedawno w empiku.. a to dla tego, że leżał tuż obok serii Beaty Pawlikowskiej o podświadomości. I tak właśnie myślałam czy aby po nią nie sięgnąć. Po Twojej recenzji chyba się jednak na nią skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poradniki to niestety nie moja bajka. Jeszcze żaden nie przypadł mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygowana tytułem postanowiłam kliknąć na Twoją recenzję . (przyznaję się ... z braku czasu czytam tylko "wybiórczo". ) I stwierdzam, że muszę tej książki poszukać w bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj, bo warto:) To jest akurat nowe wydanie, ale jest też starsze w innej okładce:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka