24.11.2013

Paulo Coelho - Alchemik

Tytuł: "Alchemik"
Autor: Paulo Coelho
Ilość stron: 212
Wydawnictwo: Drzewo Babel














Santiago jest pasterzem i razem ze swoimi owcami wędruje po Andaluzji. Miał być księdzem, ale wybrał podróżowanie, bo to właśnie to było jego marzeniem. Wędruje i szuka skarbu, wyrusza na poszukiwanie Własnej Legendy.

Przeczytałam i sama nie wiem, co mam o tej książce myśleć i jak ją ocenić.Wiem, że są jej zwolennicy i przeciwnicy, a ja chyba jestem gdzieś pośrodku. Z jednej strony książka mi się podobała, bo zawiera bardzo ważne przesłanie. Jednak powieść ta jest jakaś taka skomplikowana. Autor na siłę wpycha w nią mądre myśli, odnosiłam wrażenie, że chce mnie umoralnić. W książce tak naprawdę mało się dzieje, wieje nudą (fanów Paula Coelha przepraszam za te słowa). Początek zapowiadał się świetnie, ale czym więcej przeczytałam, tym bardziej czułam się przygnębiona. Miałam już dość tym wszystkich mądrych zdań, tej filozoficznej gadki pana Coelha. Niektóre jego mądrości zdenerwowały mnie, bo były absolutnie nieprawdziwe ( w moim odczuciu oczywiście).


Powstrzymuję się od oceny, bo nie wiem, jaka miałabym dać. Chyba bardziej jestem na NIE dla tej książki. Ten nadmiar "filozofii" mnie przytłacza.

9 komentarzy :

  1. Wiele książek Coelho czytałam i większość podobała mi się :) Co do tej, to w okresie w którym ją czytałam, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coelho to specyficzny pisarz. Alchemika czytałam - nawet dwa razy i z perspektywy czasu jest to (na razie) jego najsłabsza powieść (jak dla mnie). Natomiast oczarował mnie "Pielgrzym", "Weronika postanawia umrzeć" oraz "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam". Ci, którzy nie lubią "filozofować" to dzieła Coelho zdecydowanie nie są dla niego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś czytałam Coelho, później zaczęłam dostrzegać całą masę wad w jego książkach, więc zwyczajnie przestałam po nie sięgać. A "Alchemik" akurat do moich ulubionych nigdy nie należał. Wolałam np. "Weronika postanawia umrzeć".

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie sięgnę po tę, skoro Tobie się nie spodobała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że najlepiej się samemu przekonać. Książki tego autora są specyficzne i mi niezbyt się podobają, ale może Tobie akurat przypadną do gustu.

      Usuń
  5. A ja "Alchemika" kocham! Za jakiś czas też o nim napiszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwa razy podchodziłam do twórczości Coelho, ale... nigdy jakoś nie znalazłam tam niczego dla siebie. Czegoś, co zmieni moje spojrzenie na pewne sprawy, czy coś w ten deseń...

    OdpowiedzUsuń
  7. yślę, że nie ocenienie tej książki to najlepsze wyjście z tej sytuacji :) Zapoznałam się już z jtwórczością Coelho no i nie moge powiedziec, ze było to do końca udane spotkanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Co łączy Rubika i Coelho. Znamię obciachu i odwoływanie się do duchowości , może coś jeszcze ?http://www.stacja7.pl/article/1922/Twoja+stara+klaszcze+u+Coelho/49

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka