06.11.2013

Tore Renberg - Charlotte Isabel Hansen

Tytuł: "Charlotte Isabel Hansen"
Autor: Tore Renberg
Ilość stron: 370
Wydawnictwo: Akcent
Kategoria: Literatura współczesna













 Jarle Klepp jest studentem Wydziału Humanistycznego, pisze pracę magisterską o  Marcelu Prouście. Natomiast wieczorami można go spotkać na alkoholowych imprezach. Mężczyzna bardzo lubi swoje życie. Jednak pewnego dnia wywraca się ono do góry nogami. Zostaje wezwanie do złożenia próbki krwi, by potwierdzić ojcostwo. Wynik okazuje się pozytywny, a Jarle dowiaduje się, że ma siedmioletnią córeczkę - Charlotte Isabel Hansen. Jak mężczyzna sprawdzi się w roli ojca?

Jarle bardzo przypadł mi do gustu, polubiłam go. Nie da się ukryć, że na dzieciach to on się nie znał. Jednak jest to bohater bardzo realistyczny, ma swoje wady i zalety. Podobnie jest z pozostałymi postaciami np. siedmioletnią Charlotte, jej matką i babcią.

Jest to bardzo fajna powieść obyczajowo-psychologiczna skupiająca się na psychice Jarla. Będziemy mogli zobaczyć jak zmienia się jego zachowanie, jak radzi sobie i dojrzewa do nowej roli, do bycia ojcem. Jest to książka bardzo wzruszająca i ciężko było powstrzymywać łzy. To mądra lektura, ale myślę, ze poleciłabym ją jednak starszym czytelnikom.

Na podstawie tej książki nakręcono również film pt. "Podróżuję sam". Jestem go bardzo ciekawa.


Ocena: 7/10

6 komentarzy :

  1. Jakoś mnie nie kręci ta książka :)).

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja chętnie ją przeczytam. Niby gatunek nie do końca w moim guście, ale jakoś zaintrygował mnie ten Jarle.. Czuję, że to może być bardzo ciekawa książka. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka