16.01.2014

Tess Gerritsen - Mumia

Tytuł: "Mumia"
Autor: Tess Gerritsen
Ilość stron: 400
Seria:  Rizzoli/Isles tom 7
Wydawnictwo: Albatros
Kategoria: thriller
Data wydania: 15 lutego 2013











W podziemiach muzeum znaleziona zostaje mumia. Nikt nie wie, jak się tam znalazła i długo już tam leży. Pani X, bo tak została nazwana, zostaje poddana tomografii komputerowej. Bardzo szybko pojawia się pierwszy problem - mumia ma nowoczesne wypełnienie dentystyczne, a w jej nodze zostaje odnaleziona kula. Okazuje się, że mumia pochodzi z czasów współczesnych.

Z historią jestem na bakier, ale temat starożytnego Egiptu zawsze mnie interesował i słuchałam za lekcjach z przyjemnością. Oczywiście najbardziej zaintrygowana byłam mumifikacją.Bardzo się cieszę, że pani Gerritsen włączyła tutaj ten motyw, bo jak się okazuje mumia nie musi mieć tysięcy lat. O samym Egipcie jest tu jednak niewiele.

Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. "Mumia" to siódma książka z serii Rizzoli/Isles, więc poznajemy dalsze losy obu pań, ich życie prywatne. Ciekawą bohaterką jest również doktor Josephine Pucillo, pracująca w muzeum. Skrywa ona tajemnicę, którą czytelnik stopniowo odkrywa.

Tess Gerritsen to moja mistrzyni thrillerów medycznych. Za cykl z detektyw Rizzoli i doktor Maurą Isles ją po prostu kocham. Kocham też te emocje, które towarzyszą mi podczas czytania, a jest to groza, zaciekawienie i zaskoczenie. Tutaj nie ma czasu na nudzenie się, bo akcja śpiesznie posuwa się do przodu, ciągle się coś dzieje, robi się coraz bardziej niebezpiecznie, ale i ciekawie.Powieść różni się troszeczkę od innych z tej serii, bo mało tutaj medycyny sądowej i ciekawostek medycznych. Jednak wybaczam, bo książka jest świetna.


Ocena: 9/10

8 komentarzy :

  1. Od dawna mam ochotę zapoznać się z twórczością tej autorki, ale raczej nie zacznę mojej przygody od "Mumii". Nie przepadam za tego typu historią, poza tym jakoś nie przemawia do mnie fabuła tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam: "Chirurg", "Skalpel", "Autopsja", "Ogród kości".:)

      Usuń
  2. Tak, ja także lubię taką tematykę. Jestem bardzo na tak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten autor mnie kiedys rozczarował, wiec nie za bardzo mam chętke na te pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jedną jej książkę na półce... widać, że trzeba będzie spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak Tess jest rewelacyjna...uwielbiam jej thrillery medyczne. Jest chyba w nich najlepsza :). Ale "Mumii" jeszcze nie znam. - muszę jak najszybciej ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na wakacjach przekonałam się do twórczości tej pani, więc chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Czuję, że muszę bliżej zapoznać się z autorką :)

    Pozdrawiam,
    Olga
    WielkiBuk.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka