02.04.2014

JĘZYKOWO: David Snopek - Naturalna nauka języka

Cześć. Nauka języka angielskiego od pewnego czasu jest dla mnie bardzo ważna. No ale tak się uczę i uczę i perfekcyjnie nauczyć się nie potrafię. O ile z rozumieniem tekstu czytanego i pisaniem nie mam dużych problemów, to niewiele rozumiem ze słuchu. O mówieniu nawet nie wspominam. Jednak chcę wziąć się za siebie i porządnie zabrać się za naukę tego języka. 

Dzisiaj chcę Wam napisać o ebooku, który można pobrać całkowicie za darmo ze strony linguatrek.com (dostępny jest także audiobook). Jego autorem jest David Snobek, Amerykanin, który nauczył się języka polskiego. Przyznaję, że jestem pod wrażeniem!


Czy przeczytanie tego poradnika coś mi dało? Tak i zdecydowanie jest to motywacja do nauki. Dostałam takiego kopa w tyłek, bo facet nauczył się języka polskiego, który nie jest łatwy. Stwierdziłam więc, że opanowanie angielskiego nie jest dla mnie nieosiągalne, że mogę to zrobić.

A co myślę o metodach nauki pana Snobki? Nie jest to nic nowego i odkrywczego, ale jeżeli nie macie pomysłu to można się zainspirować. Autor ciągle pisał, że uczył się czytając Harrego Pottera w języku polskim. I wiecie co? Ja mam to zamiar zrobić, ale po angielsku. Na razie jestem na etapie poszukiwania anglojęzycznej wersji książki. Trochę się boję, że mnie to zadanie przerośnie, tym bardziej, że nigdy Harrego Pottera nie czytałam.

Do książki dołączone są różne załączniki: Arkusz Twojej metody, Arkusz postępu, Arkusz celów (najważniejszy z wszystkich) i Arkusz dziennego planu nauki. Jest to bardzo pomocne i pomaga zorganizować czas. Ja co prawda nie jestem fanką zbytniego planowania wszystkiego, ale myślę, że spróbuję, przynajmniej do czasu, aż taka konsekwentna nauka wejdzie mi w nawyk.

Myślę, że najlepiej samemu zajrzeć do tej publikacji, tym bardziej, że jest darmowa. Może akurat się czymś zainspirujecie. Ja swój plan właśnie opracowuję! I korzystam z rad pana Davida.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

11 komentarzy :

  1. Skoro jest to darmowy poradnik, to z czystej ciekawości do niego zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu nie? To moze być ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... może sięgnę po książkę. Ostatnio co prawda, mam mało czasu, ale może kilka chwil się na to znajdzie ;)
    Ładny szablon :)
    Przy okazji zapraszam do siebie, szczególnie na konkurs, może Ci się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik jest króciutki, więc na pewno znajdziesz trochę czasu:)

      Usuń
  4. Dużo jest takich poradników. Nie wiem, czy skuszę się na akurat ten. Jednak na jakiś raczej tak. Poza tym od dłuższego czasu mam zamiar znaleźć sobie jakiś egzemplarz w języku angielskim i go przeczytać. :)


    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. To mi przypomniało metodę nauczenia się angielskiego przez bohatera, którego grał Tom Hanks w "Terminal" - miał książkę o Nowym Jorku w swoim języku i taką samą po angielsku (przewodnik chyba) i pamiętam scenę, kiedy czytał i porównywał artykuł o serialu "Przyjaciele". On dał radę, więc - jest to jakaś metoda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O jak się cieszę, że tu weszłam. Chętnie skorzystam z darmowego poradnika :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka