13.05.2014

Językowo: Ucz się języka przy okazji

Uczyć się języka obcego można też przy okazji. Nie zawsze potrzeba rozpisek, wyznaczania godzin. Coraz więcej czasu spędzamy na portalach społecznościowych (mam tutaj na myśli Facebooka). Czasami po kilka razy dziennie sprawdzamy aktywność naszych znajomych, czytamy wyświetlane aktualności. A może by tak przy okazji pouczyć się języka? Pokażę Wam teraz strony na Facebooku, z których ja korzystam. Te akurat dotyczą  języka angielskiego.


Aby przenieść się na daną stronę, kliknij na słowo pod obrazkiem.

Lubię za fiszki, graficzne przedstawienie słówek i za tabelki z najważniejszymi wiadomościami.


Lubię za częstą publikację obrazków z angielskimi napisami oraz za tabelki z uporządkowanymi informacjami.

Angielski w karteczkach

Lubię za codziennie publikowane fiszki, które zawierają też obrazek, co dla wzrokowców jest ważne.

Angielskie zwroty codzienne 

Angielskie zwroty codzienne, czyli dawka idiomów na każdy dzień. Przyznaję, że idiomy nie są moją mocną stroną, ale ich znajomość jest zdecydowanie przydatna.

tlumacz.pl - nauka języków obcych

Tutaj podobają mi się karty z tzw. fałszywymi przyjaciółmi. Są to słowa, które brzmią w dwóch językach tak samo lub podobnie, ale mają inne znaczenia. Jednak też spotkamy się tutaj z idiomami, a często najpierw mamy sami okazję odgadnąć (na podstawie obrazka) o jaki idiom chodzi.

Angielski w tłumaczeniach

Na stronie czekają na nas zdania do przetłumaczenia z polskiego na angielski. Można w ten sposób popracować nad swoją gramatyką, sprawdzić swoją znajomość słówek na rożnych poziomach.

E-angielski.com

Tutaj można się nauczyć słówek metodą obrazkową. A na ich stronie internetowej są angielskie wyjaśnienia danych słów, działa to na zasadzie słownika angielsko-angielskiego.

Cieszę się, że są na Facebooku takie strony, bo można w wolnym czasie uczyć się języka. Nawet minuta, którą poświęci się na naukę, może przynieść korzyść, bo zawsze coś w głowie zostaje. Warto o tym pamiętać!

Korzystacie z takiej formy nauki?  Uważacie, że może być skuteczna? Może polecicie jakieś strony na Facebooku dotyczące nauki języków?

11 komentarzy :

  1. Uważam, że taka forma nauki jest świetna. jestem raczej wzrokowcem i idealnie bym się odnalazła. Z chęcią odwiedzę strony, które tutaj podajesz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne strony! Z kilku na pewno skorzystam. I poszukam sobie do innych języków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze mogłam pomóc.

      Usuń
  3. Świetny post, polubiłam sobie kilka stronek, uwielbiam angielski :D
    Jakiś czas temu napisałam też post na temat nauki języków i podałam tam właśnie kilka stronek, nie na fb, ale może Cię zainteresują, post tutaj: http://anikateraa.blogspot.com/2014/02/inspiracje-cz2-nauka-jezykow.html?showComment=1400021463651#c8541148209402308978

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda forma nauki języka obcego jest dobra, więc i powyższy sposób uważam za świetny. Chętnie polecę go komu trzeba, bo ja już nie zamierzam przechodzić przez ten etap.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak się składa, że dwie strony z tych, które wymieniłaś mam polubione. Ale zainteresował mnie Twój post. Chyba zaraz poklikam trochę :). A'propos języków, u mnie niedawno ruszył Tydzień Języków - zapraszam :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam, że taka forma jest bardzo dobra. Na pewno skuteczna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami odwiedzam takie fanpage, jakiś mam chyba nawet polubiony. Osobiście robię to rzadko, ale z pewnością to ciekawy i łatwy sposób uczenia się nowych słówek i zwrotów, chociaż ja traktowałabym je raczej jako taki dodatek do zwykłej nauki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to właśnie jest taki dodatek do nauki. Na samych takich stronach języka nie da się dobrze nauczyć.

      Usuń
  8. O kurcze, jakie świetne stronki! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka