14.06.2014

Holly-Jane Rahlens - Nieskończoność

Tytuł: "Nieskończoność"
Autor: Holly-Jane Rahlens



rok 2264. Mroczna Zima minęła, a ludzie żyją teraz około sto pięćdziesiąt lat; nie ma komputerów i telefonów, bo zostały zastąpione przez mózgołącza. Ponadto zaimek osobowy "ja" poszedł w zapomnienie. Niewiele się też wie o prawdziwej miłości i uczuciach. Właśnie w takim świecie żyje dwudziestosześcioletni Finn Nordstrom, który pracuje jako historyk. Pewnego dnia otrzymuje on nowe zlecenie; ma przetłumaczyć pamiętnik trzynastolatki z XXI wieku. Zadanie to na zawsze zmieni jego życie.
roku 2264. Mam nadzieję, że świat tak nie będzie wyglądał. Ogólnie pomysł był bardzo dobry, dla mnie oryginalny, ale szkoda, że autorka nie opisała go bardziej szczegółowo. Ja z chęcią dowiedziałabym się czegoś więcej.

Bardzo ciężko mi ocenić bohaterów, bo dla mnie byli nijacy. Być może w przypadku Finna był to zabieg celowy, bo jego życie właśnie takie było. On też mówił o sobie w trzeciej osobie liczby pojedynczej np. ten historyk, ten mężczyzna. To czyni go takim bezosobowym. Z czasem jednak, gdy poznaje Elianę, możemy zaobserwować zmianę w jego życiu.




8 komentarzy :

  1. Podróż w czasie to ciekawy temat, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba odpuszczę. łął jakie blogowe zmiany!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awaria mnie dopadła i zmuszona byłam zmienić szablon:D

      Usuń
  3. To chyba książka, która nie ma tego czegoś. Szkoda, ale jeśli będę miała okazję to przeczytam, czemu nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam ją kiedyś w planach, jednak natrafiałam na coraz to gorsze opinie na jej temat i odpuściłam ją sobie. Widzę, że Tobie również ona nie przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieeeee, ja podziękuję... jakoś mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno nie przeczytam. Nie cierpię tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś chciałam przeczytać , ale pojawiło się dużo negatywnych opinii , więc odpuściłam ją sobie..

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka