29.06.2014

Jerzy Kostowski - Przywilej wyboru

Tytuł: "Przywilej wyboru. Jak żyć twórczo i szczęśliwie, wykorzystując swoje talenty."
Autor: Jerzy Kostowski
Ilość stron: 415
Wydawnictwo: Jekos













Jestem właśnie na etapie przebudowy swojego życia, więc wszelkie książki dotyczące rozwoju osobistego są przeze mnie jak najbardziej pożądane. Ostatnio w moje ręce wpadł poradnik Jerzego Kostowskiego pt. "Przywilej wyboru".

Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów (Punkt wyjścia, Misja, Talenty, Wartości, Pieniądze, Sukces, Marzenia, Cele, Zdrowie, Obawy), w których pan Jerzy pokazuje, a raczej naprowadza na to, jak kierować swoim życiem, uczy poszukiwania swoich wartości, celów, ale daje też nadzieję.

To jest książka, której nie czyta się raz. Moim zdaniem wymaga ona wielokrotnej lektury, wracania do niektórych fragmentów i przemyśleń. I ja też tak będę robiła. Teraz przeczytałam ją dosyć szybko, ale wkrótce do niej wkrótce, by dokładnie opracować swój plan zmiany życia.

Komu polecam? Wszystkim tym, którzy chcą zmienić swoje życie oraz spojrzeć inaczej na świat. Pan Jerzy napisał mi, że pisał tę książkę z myślą o ludziach 30-40 letnich. Ja jednak polecam ją nawet bardzo młodym ludziom, bo im szybciej się zrozumie, że mamy przywilej wyboru, że nasze życie może być piękniejsze, tym lepiej. Mnie lektura tej książki bardzo pomogła. Oczywiście były fragmenty, w których nie zgadzałam się ze słowami autora i miałam zupełnie inne poglądy, ale wiadomo, że co człowiek to opinia.

Pan Kostowski wielokrotnie podaje przykłady ze swojego życia, dzięki czemu książka zyskuje na wiarygodności. Ponadto znajdziemy w niej mnóstwo cytatów innych osób, wiersze Małgorzaty Marenin oraz ilustracje Katarzyny Ślusarskiej. Jest to fajne urozmaicenie, a książka ładnie wygląda.

Dla zainteresowanych :
1 rozdział (Punkt wyjścia)
2 rozdział (Misja)


     Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorowi, panu Jerzemu Kostowskiemu.

 Polacy nie gęsi
 

7 komentarzy :

  1. Ja chyba bym się bała ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że przydałoby mi się przebudowanie mojego życia, tylko trudno zrobić ten pierwszy krok, a raczej - brak środków finansowych skutecznie trzyma mnie w miejscu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zacząć od czegoś, co nie wymaga nakładów pieniężnych:)

      Usuń
  3. Ja na razie nie chce niczego zmieniać w swoim życiu. Dobrze mi tak, jak jest, dlatego raczej nie skuszę się na powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę, pani Małgorzata Marenin pisze wiersze? Kobieta wielu talentów, bardzo ją lubię!

    OdpowiedzUsuń
  5. Do Scarlett,
    masz rację, Małgosia Marenin ma liczne talenty, w tym poetyckie.
    Poza tym to wulkan pomysłów i pasjonatka działania dla dobra drugiego człowieka.

    Do Cyrysi,
    To przeczytaj chociaż książkę Dala Carnegiego "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi".

    Do Kasi Pinkowicz,
    czytasz tyle książek, więc doskonale wiesz, że brak środków finansowych to tylko wymówka.
    Książka "Przywilej wyboru" zaczyna być w wielu bibliotekach, więc masz ją tam bezkosztowo.

    Do Mojedamskiemyśli,
    teraz już rozumiem, skąd się wzięła nazwa "czytanie szkodzi" (http://www.czytanieszkodzi). Rzeczywiście strach poddać się tej czynności, czyli czytaniu.

    PS
    Wstawiłbym wszędzie uśmieszki, lecz nie potrafię.
    --
    Pozdrawiam, życząc owocnych lektur,
    Jerzy

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka