13.06.2014

Językowo: English Matters nr 46



O czym przeczytamy w 46 numerze magazynu językowego English Matters? O wielu ciekawych rzeczach. Ten numer jest naprawdę bardzo ciekawy. Mnie zainteresowały prawie wszystkie artykuły.












W dziale This & That przeczytamy o knajpach z quizami oraz poznamy trzy dziwne zwierzęta.

W dziale People & Lifestyle przeczytamy o Vanessie-Mae, która jest niezwykle utalentowaną skrzypaczką, ale spełnia się również sportowo. Ja nie jestem fanką muzyki poważnej, ale dźwięków wydobywających się ze skrzypiec Vanessy słucham z ogromną przyjemnością. Zachęcam Was do posłuchania:


Następnie przeczytamy też o prostytucji na świecie. Ten artykuł zainteresował mnie najbardziej, bo pokazuje, jak ta profesja wygląda w różnych krajach, a ponadto przedstawiona została historia "najstarszego zawodu świata".
W dziale tym przeczytamy także o programach typu reality-show, w których uczestnicy walczą o przetrwanie na bezludnej wyspie. Znajdziemy też tekst o rywalizacji.

W dziale Culture  wkraczamy najpierw w polityczny temat, ponieważ przeczytamy o świadczeniach socjalnych w Wielkiej Brytanii. Następnie trochę o mitach skandynawskich, a dla wielbicieli historii biografia Królowej Elżbiety I.

W dziale Language znajdziemy słowa, które określają dźwięki onomatopeiczne, a po przeczytaniu artykułu czeka na nas króciutki quiz.

W dziale Science coś dla fanów filmu "Park Jurajski". Tekst dotyczy przywracania do życia wymarłych gatunków, z którymi właśnie spotykamy się w tej produkcji.

W dziele Travel trochę o niestosownych zachowaniach pasażerów. Artykuł w sam raz na tę porę, bo zaczyna się już sezon wakacyjny.

W ostatnim dziale - Leisure znajdzie się coś dla fanów piłki nożnej. Przeczytamy bowiem o tej dyscyplinie sportowej w Brazylii. Jest też coś co mnie bardzo zainteresowało, czyli gastronomia molekularna. Przyznaję, że dotychczas o tym nie słyszałam, ale można tworzyć niezłe cuda na talerzu. Ale to nie wszystko, bo mamy też przepis na miodowy kawior.


Oczywiście obecne są słowniczki z trudniejszymi wyrazami, a niektóre artykuły dostępne są w wersji audio. Ten numer polecam szczególnie, bo jest niezwykle interesujący, nawet powiedziałabym, że jeden z lepszych jakie czytałam. Jeżeli jesteście zainteresowani to śpieszcie się, bo za niedługo kolejny magazyn.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

6 komentarzy :

  1. A ja już dzisiaj zabiorę się za czytanie tego numeru :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten numer szczególnie mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie słyszałam wcześniej o tym magazynie, ale teraz naczytałam się tak wielu pozytywnych opinii, że biegnę jutro do empiku i mam nadzieję się w ten numer zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny musi być artykuł o mitologii ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny. Ja ogólnie za mitami nie przepadam, ale te mnie bardzo zaintrygowały.

      Usuń
  5. Magazyn zapowiada się interesująco ;)
    A Vanesse Mea uwielbiam i czesto sluchalam jej ćwicząc w zeszłym roku na orbiterku

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka