15.07.2014

Olga Rudnicka - Lilith

Tytuł: "Lilith"
Autor: Olga Rudnicka
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka














Ostatnio na blogach książkowych jest dosyć głośno o Oldze Rudnickiej, a to za sprawą jej najnowszej powieści pt. "Fartowny pech". Ja jednak zapraszam na recenzję innej jej książki, a mowa o "Lilith".

Lipniów to małe, stare, ale bardzo urokliwe miasteczko, które chętnie odwiedzają turyści. Spowodowane jest to tym, że dawno temu odbywały się tam procesy czarownic. Krąży również legenda o opętanej kobiecie, która zabiła swojego męża, a dziecko oddała diabłu.

Do Lipniowa przybywa małżeństwo - Piotr i Lidka Sianeccy. Zamieszkają oni w starym dworku Lipnowskich, który dostali w spadku. Okolica i dom wydają się idealne dla ciężarnej kobiety, ale czy na pewno?

Jeżeli chodzi o bohaterów to autorka stworzyła wyraziste postacie o różnych charakterach. Jednak nie polubiłam Lidii, czułam do niej jakąś taką niechęć, denerwowała mnie swoją uległością i brakiem asertywności.  Natomiast moją sympatię zdobyła jej przyjaciółka Edyta Mielnik. Całkowite przeciwieństwo Lidii - kobieta silna, samodzielna, wytrwale dążąca do celów, dociekliwa. To zdecydowanie moja ulubiona postać z tej książki.

"Lilith" to kryminał z elementami sensacji, romansu oraz z elementami okultystycznymi. Dla mnie to było coś nowego, bo nie przypominam sobie, żebym czytała podobny kryminał. Elementy okultystyczne dodawały  uroku powieści, tworzyły dosyć mroczną atmosferę; kilka razy poczułam niepokój. "Lilith" to trzymający w napięciu kryminał, od którego nie mogłam się oderwać. Jest to lektura lekka i przyjemna, idealna na letnie dni. Chociaż była trochę zagmatwana i miejscami przewidywalna to bardzo ją polecam. Ja na pewno w najbliższym czasie sięgnę po inne książki pani Olgi i już się nie umiem doczekać.

Ocena: 7/10

Wyzwanie biblioteczne
 Polacy nie gęsi

8 komentarzy :

  1. Ksiązki Rudnieckiej kocham miłością bezwględną- moge nie spać calą noc aby tylko skończyć czytać ;) Lilith bardzo mi się podobała- jest to książka inna niż pozostałe, ale napisana świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam przyjemność czytać tę książkę, naprawdę świetna, gorąco ją wszystkim polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Lilith" jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar. Te okultystyczne elementy bardzo mnie ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  4. To pierwsza ksiązka tej autorki którą czytałam i jak na razie podoba mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam przyjemności czytać jeszcze żadnej powieści Rudnickiej, ale lubię twórczość polskich autorów, a o książkach Rudnickiej czytałam wiele dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam ostatnio "Drugi przekręt Natalii" i muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona. Pewnie sięgnę też po "Lilith"

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja jedna z ulubionych powieści O.Rudnickiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam w planach przeczytać : )

    ps . dziękuje za wspomnienie o weryfikacji obrazkowej nie miałam pojęcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka