05.08.2014

Agatha Christie - I nie było już nikogo

Tytuł: "I nie było już nikogo"
Autor: Agatha Christie
Ilość stron: 220
Wydawnictwo: Dolnośląskie














O Christie słyszał chyba każdy. Moje pierwsze spotkanie z tą autorką nie było zbytnio udane, później miałam okazję przeczytać jeszcze jeden jej kryminał i spodobał mi się bardziej. Jednak jakoś tak zawsze było mi nie po drodze z jej książkami. Postanowiłam się jednak przełamać i sięgnęłam po bardzo polecany kryminał pt. "I nie było już nikogo".

Grupa dziesięciu nieznanych sobie bliżej osób zostaje zaproszona na Wyspę Żołnierzyków. Jedni pod pretekstem pracy, inni wypoczynku, czy też spotkania z dawnymi znajomymi. Ta interesująca wycieczka szybko staje się koszmarem, gdy podczas kolacji nieznajomy głos oskarża ich o popełnione zbrodnie, za które nie ponieśli kary. Jest jeszcze wiersz o dziesięciu żołnierzykach, według którego działa morderca.

Po lekturze tej książki zrozumiałam, na czym polega fenomen tej autorki. "I nie było już nikogo" to świetny kryminał. Mój mózg pracował na najwyższych obrotach, a w głowie miałam mętlik, bo ciągle wybierałam sobie innego podejrzanego i dumałam, kto jest mordercą. Nie wiem, czy jest osoba, która rozwiązała tę zagadkę przed przeczytaniem ostatnich stron. Jeśli tak to szczerze podziwiam. Jednakże wątpię w to, bo autorka świetnie sobie to wszystko zaplanowała. Ja się przez chwilę cieszyłam, że odgadłam, kto jest zabójcą, ale bardzo szybko się okazało, że jestem w błędzie. Zakończenie jest zaskakujące, ja z niedowierzaniem kiwałam głową i czytałam wyjaśnienia. Rewelacja! Jeżeli macie ochotę na coś naprawdę nieprzewidywalnego to polecam tę książkę. Pod tym względem na pewno się nie zawiedziecie.

Jestem pod ogromnym wrażeniem jeżeli chodzi o tę książkę. Agatha Christie w najlepszym wydaniu. Teraz mam ogromną ochotę na innej jej kryminały. Może coś polecicie? Myślę nad "Morderstwem w Orient Expressie", bo podobno jest to jednak z lepszych jej książek.

Ocena: 10/10

Z literą w tle
Wyzwanie biblioteczne

28 komentarzy :

  1. Oh jak ja lubię jej książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam przygodę z jej książkami:)

      Usuń
  2. Świetna książka! Przeczytałam ją w jeden dzień :)
    Jeżeli chodzi o "Morderstwo w Orient Expressie" to również dobry kryminał, ale w moim odczuciu nie aż tak dobry jak ten :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę książkę! Miałam ją jako lekturę w szkole i było to moje pierwsze spotkanie z twórczością Agaty Christie. Hah, też pamiętam, że cieszyłam się z odgadnięcia, kto jest zabójcą, a potem dowiedziałam się, w jak dużym byłam błędzie :)
    Nie czytałam nic poza tym tej autorki, ale mam nadzieję to zmienić :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lektura? Ja w sumie za lekturę miałam tylko "Szpilkę" Agathy Christie.:)

      Usuń
  4. Aż wstyd, ale nie czytałam jeszcze niczego tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki Christie bardzo lubię, ale mało mam przeczytanych :> Znam większość ekranizacji :) Kocham Poirota i Pannę Marple : >

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki Christie bardzo lubię, ale mało mam przeczytanych :> Znam większość ekranizacji :) Kocham Poirota i Pannę Marple : >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie widziałam żadnej ekranizacji

      Usuń
  7. "I nie było już nikogo" od samego początku polubiłam , a co jeszcze polecę ? "Morderstwo w Orient Expressie" , "Morderstwo to nic trudnego " ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Christie tak ma, że czasami pisze dobrze, innym razem napisze coś gorszego. Ogólnie jednak polecam Ci zapoznać się z "Samotnym domem". Zakład, że nie wytypujesz mordercy? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka była moją pierwszą przeczytaną Christie. Bardzo mi się spodobała. Niestety ostatnio (po dłuższej przerwie) czytając jej inne książki nie jestem już tak zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie ma się co dziwić. Autorka napisała ponad 100 kryminałów, więc i słabsze pozycje się trafiają:)

      Usuń
  10. Czytałam ksiązke jeszcze w bardziej oryginalnej wersji "Dziesięciu Murzynków". Teraz mam I nie było już nikogo i mam zamiar przeczytać książke jeszcze raz, aby zobaczyć jakie zmiany zaszły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy są jakieś różnice, oprócz zmiany wierszyka i murzynków na żołnierzyki.

      Usuń
  11. To moja ulubiona książka Christie, moim zdaniem jej najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznaję ze wstydem, że jeszcze nie czytałam nic Christie. ;( Ale 10/10 to dosć mocny argument by to zmienić. ;)
    Przy okazji zapraszam Cie do udziału w konkursie, do wygrania "Parabellum. Horyzont zdarzeń" lub książka - niespodzianka: http://lustitia.blogspot.com/p/konkurs.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iiiii - ojejku, przedtem nagłówek nie mógł mi się załadować i dopiero teraz go zobaczyłam - przepiękny!

      Usuń
    2. Mnie również się podoba:)

      Usuń
  13. Mój ulubiony kryminał Christie. Jest fenomenalny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Musze ten kryminał przeczytać. Morderstwo w Orient Expresie mi sie podobało i polecam jeszcze "Morderstwo odbedzie sie"

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka