07.08.2014

English Matters - English Spoken Today (wydanie specjalne)



Dzisiaj zaprezentuję najnowsze wydanie specjalne magazynu English Matters, które dotyczy współczesnego języka angielskiego. O czym przeczytamy tym razem?


W artykule People Who Have Influenced the English Language przeczytamy o osobach (a także wydarzeniach), które miały wpływ na ukształtowanie się języka angielskiego.

Jest też trochę o tabloidach ( Read All About it – in the Tabloids). Najbardziej mnie tutaj zaintrygowały nazwy nagłówków i ich wytłumaczenia. Jak się okazuje, dla osób, które nie są native speakerami są często trudne do odszyfrowania przez zastosowaną grę słów.

W artykule What's in a Language? bardzo ciekawy temat dotyczący "przywłaszczania" sobie przez inne kraje słówek angielskich. Pierwsze zdanie mówi samo za siebie: "Sorki, but I just put a słitfocie of meself on Fejsie. I'll lovciam cię if you lajkować it." Ale nie tylko w Polsce istnieje to zjawisko. Podobnie jest np. z Francją.

Następnie (Wash Your Mouth Out!) przeczytamy o przekleństwach i słowach powszechnie używanych za wulgarne. Trochę tego jest.

W kolejnym artykule została poruszona kwestia slangu (Slang in the English Language). Jest to temat istotny, bo nie oszukujmy się - slang jest obecny i mało który native speaker będzie mówił pięknie i słownikowo, a niektóre wyrażenia po prostu warto znać.

Następnie uczymy się angielskiego na podstawie analizy piosenki. Tym razem pod lupę wzięto kawałek zespołu Outkast pt. "Hey... Ya". Tutaj skupiamy się na potocyzmach, które używane są bardzo często w twórczości artystów. O niektórych nigdy nie słyszałam.

Kolejny artykuł dotyczy Dr. Phila (Dr. Phil - the Cure for the Modern Times?), który na wizji, w swoim programie talk show, rozmawia z ludźmi, których spotkała jakaś tragedia, czy też mają problemy. Program jest dosyć kontrowersyjny, ale wcale mnie to nie dziwi.

Kolejny tekst (Literature and Its Borders) będzie szczególny dla moli książkowych, bo dotyczy kontrowersyjnej literatury. LGBT to skrót od lesbian, gay, bisexual i transgender. Tutaj pojawia się Oscar Wilde i jego "Portret Doriana Graya", Tennessee Williams, James Baldwin i inni. Przyznaję, że mam sporo zaległości w takiej literaturze.

Czy wiecie, gdzie mówi się aż 521 językami, ale angielski jest oficjalnym? Nigeria jest naprawdę mieszanką językową, ale często dochodzi tam do różnych nieporozumień związanych właśnie z językiem.

Wnt2go 4 a cofy l8r? A po ludzku "Want to go for a coffie later? " Bardzo smutne, ale tak właśnie teraz pisane są wiadomości. Dla mnie trochę jak hieroglify. Ja jestem fanką pisania poprawnych SMS-ów także ten artykuł (From Texting to Sexting) mnie trochę zszokował. A może jestem po prostu zacofana?

Na sam koniec (Computer Says No), English Matters prezentuje kilka najbardziej znanych kursów do nauki języka angielskiego. Wszystkie wydają się fajne, ale niestety ceny często zwalają z  nóg.

Numer oceniam bardzo dobrze, bardzo szybko i przyjemnie mi się go czytało. Większość artykułów mnie zainteresowało. Cieszy mnie zapis fonetyczny przy słówkach, ale mam nadzieję, że w kolejnych numerach będzie on przy wszystkich słówkach ze słowniczka, a nie tylko wybranych.
Ja jestem bardzo zadowolona z tego magazynu (jak i innych numerów). Jeżeli uczycie się języków to warto do nich zerknąć i sprawdzić, czy taka forma nauki wam odpowiada i czy będzie u was skuteczna.

  Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

6 komentarzy :

  1. Może by tak wrócić do czytania English matters...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgrałyśmy się dzisiaj z tym omówieniem :) Numer bardzo mi się podobał, to chyba jedno z lepszych wydań specjalnych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skróty rozumiem - człowiek chce w jak najkrótszym tekście przekazać jak najwięcej, ale ten przykład z kawą jest ekstremalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie. Ten z kawą jest ekstremalny:D

      Usuń
  4. Ja też jestem zwolennikiem pisania poprawnych smsów. Ten przykład z kawą rzeczywiście ekstremalny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu zakupić sobie magazyn English matters. To wydaje się być ciekawą formą nauki języka ;-)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka