27.08.2014

Sara Shepard - Pretty Little Liars. Doskonałe oraz Niewiarygodne

Tytuł: "Pretty Little Liars. Doskonałe"
Autor: Sara Shepard
Ilość stron: 304
Wydawnictwo: Otwarte
Tom - III












Uwaga! Osoby, które nie czytały poprzednich części proszę o opuszczenie opisów fabuły, gdyż zawierają spoilery z poprzednich tomów.

Fabuła

Tajemnic ciąg dalszy. Aria, Hanna, Emily i Spencer w dalszym ciągu dręczone są przez tajemniczego nadawcę. Relacje pomiędzy dziewczynami nie są proste; odsuwają się od siebie, a na jaw wychodzą nowe tajemnice. W Rosewood pojawia się podglądacz. Czy to ta sama osoba, która dręczy dziewczyny? Jakby tego było mało do mediów trafia filmik z udziałem Alison i jej przyjaciółek.

Opinia

Cała ta część jest świetna, ale zakończenie jest tak intrygujące, że po prostu nie można nie przeczytać kolejnego tomu. Jak tak dalej pójdzie to przez najbliższy miesiąc czytać będę tylko tę serię. Najbardziej intryguje mnie tutaj A, bo w dalszym ciągu nie wiadomo, kto nim/nią jest.

W tej części pojawia się nowy bohater, a jest nim Lucas. Od samego początku go polubiłam, bo wydaje się taki normalny i miły. Liczę na to, że będzie się pojawiał częściej w następnych częściach. Natomiast Hanna mnie zaczyna trochę irytować.

"Doskonałe" są na takim samym poziomie, jak dwie poprzednie części. Oczywiście nie brakuje zagadek, napięcia i zawirowań w życiu nastolatek. Normalnie czuję, że się powtarzam, bo ciągle piszę to samo, ale cóż poradzić. Ta seria jest po prostu bardzo dobra, a Wy za chwilę mnie znienawidzicie za ciągłe jej recenzje i takie chwalenie, haha.

Ocena: 9/10




Tytuł: "Pretty Little Liars.Niewiarygodne"
Autor: Sara Shepard
Ilość stron: 328
Wydawnictwo: Otwarte
Tom: IV












 Fabuła

Hanna po ciężkim wypadku przebywa w szpitalu, Emily zmuszona jest opuścić dom i przeprowadzić się do ciotki na wieś do Iowa, Spencer wpada w kłopoty związane z konkursem Złotej Orchidei, a jedynym wyjściem Arii jest zamieszkanie z jej ojcem i jego nową kobietą. I oczywiście jest jeszcze A, który/która nie przestaje dręczyć dziewczyn.

Opinia
Po lekturze czwartego tomu mam w głowie jeden wielki mętlik. Ja już chyba wiem, jaka jest prawda, bo akurat dzisiaj natrafiłam na pewną recenzję, w której zostało zbyt dużo powiedziane i mam nadzieję, że nie był to spoiler z ostatnich części, bo ja dziękuję za taką przyjemność czytania. Dobra, wyżaliłam się, więc przejdę dalej. Czwarta część jest jak na razie najciekawszą. Już myślałam, że wszystko się skończy, a ostatnie strony znowu uświadomiły mi, że jestem w błędzie. Myślałam, że przeczytam teraz coś innego, ale nie ma szans. Mam ogromy apetyt na piąty tom. Nie jest to literatura wysokich lotów, ale działa jak magnes i ciągle zachęca do czytania. Idealna do odstresowania.

W "Niewiarygodnych" zaczęła mnie strasznie irytować Hanna. Z pewnością nie jest to moja ulubiona bohaterka i czasami mam serdecznie dość jej zachowań. Jeżeli miałabym powiedzieć, która bohaterka najbardziej przypadła mi do gustu to wskazałabym Spencer. Dlaczego? Sama nie wiem. Po prostu lubię o niej czytać. Tak było już od samego początku.

Wiele osób napisało, że ta seria jest fajna do czasu. Jestem bardzo ciekawa, długo będzie mnie aż tak wciągała, bo na dzień dzisiejszy jestem zachwycona. I oby tak zostało! Całe szczęście, że mam jeszcze kilka dni wolnego, bo jak dalej tak to będzie wciągać to nieciekawie zacznę nowy rok szkolny.

Ocena: 9/10

14 komentarzy :

  1. Ocenami (reszty nie moge czytać) utwierdzasz mnie w przekonaniu, że MUSZĘ tego poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś pewnie przeczytam. A może obejrzę serial? Sama nie wiem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki polecam, a serialu jeszcze nie oglądałam.

      Usuń
  3. Czytałam jedynie pierwszą część - resztę planuję również, ale to w odległej przyszłości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, ja po przeczytaniu pierwszej części od razu sięgnęłam po kolejną. Nie potrafiłam się oderwać:D

      Usuń
  4. Lubię PLL, al na razie znam je tylko z serialu. Mam jednak wypożyczoną pierwszą część i zamierzam przeczytać :)
    Ps. Sprawdź widżet Lubimy czytać i link do profilu z zakładki "O mnie" bo coś nie działają :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twojej recenzji:)

      Nie wiem, co się dzieje. U mnie wszystkie linki działają normalnie:(

      Tu masz linka do mojego profilu na Lubimy Czytać: http://lubimyczytac.pl/profil/106227/kinga

      Usuń
    2. Nie wiem co jest ale i tam i tu wyświetla się brak uprwanień :(

      Usuń
    3. Ok, zmieniłam ustawienia. Teraz powinno być wszystko ok. :)

      Usuń
  5. Jeśli książki są tak zagmatwane jak serial, to wolę nie czytać :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam porównania, ale jeżeli chodzi o książki to na razie nie odniosłam takiego wrażenia :-)

      Usuń
  6. Niestety, przede mną ciągle pierwszy tom serii. Jak na razie oglądam tylko serial :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serial tak mnie wciągnął, że nie miałam już siły czytać książek, które są zupełnie inne ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka