20.09.2014

Językowo: English Matters Fashion



Przyznaję, że moda mnie nigdy nie interesowała, zawsze był to dla mnie obojętny temat. Dlatego też z lekką rezerwą wzięłam się za czytanie najnowszego wydania specjalnego English Matters. O czym przeczytamy tym razem?


Najpierw odwiedzimy Mediolan (Milan - the Navel of Fashion), który jest bardzo ważnym miejscem jeżeli mowa o modzie. To tam spotkamy luksusowe sklepy z ciuchami i mnóstwo znanych marek.

Kojarzycie torebki Louis Vuitton Neverfull? Chociaż ceny są zabójcze to cieszą się one ogromną popularnością wśród pań. A my mamy okazję poznać historię pomysłodawcy (Louis Vuitton - Travel to Luxury).

W Top Fashion Blogs przeczytamy o blogerkach modowych. O ile siedzę w blogach kosmetycznych, to te dotyczące mody odwiedzam naprawdę rzadko, no chyba że nie wiem, co do czego założyć i chcę się zainspirować. Znalazły się tu też dwa polskie blogi, a te anglojęzyczne mogą być przydatne do nauki języka, ale to tak przy okazji.

Chyba wszyscy kojarzymy, w mniejszym lub większym stopniu, Anję Rubik. Dzięki artykułowi Fashion Mistress miałam możliwość dowiedzieć się o niej czegoś więcej.

Ekologia jest teraz w cenie, więc i na ten temat możemy coś przeczytać. W Green Bag Lady obecny jest wywiad z Teresą VanHatten-Granath, która tworzy bardzo ładne torby wielokrotnego użytku, a w Dressing Green przeczytamy o ekologii w modzie.

Bardzo ucieszyła mnie analiza piosenki Justina Timberlake'a i to nie temu, że go lubię, bo tak naprawdę nie znam jego piosenek, ale podoba mi się pomysłowość osoby odpowiedzialnej za ten dział. Myślałam, że w wydaniu specjalnym tego po prostu nie znajdę, a tu proszę; jest piosenka i jeszcze związana z tematyką magazynu. Super!


Po przyjemnych i lekkich tematach przychodzi pora na coś poważniejszego - Clothing Sweatshops - Can We Finally Sew it Up? Poruszony został tu problem pracy w azjatyckich krajach. Praca tam jest wręcz niewolnicza, warunki okropnie, stawki strasznie niskie, a w fabrykach po 12 godzin pracują już 14-latki.

Oprócz tego w magazynie znajdziemy jeszcze kalendarz mody (Circle of Fashion). O większości tych imprez nigdy nie słyszałam. Jest też trochę o przełamaniach w modzie (Wacky, Tacky or Hot?) i tutaj najbardziej zaskoczył mnie biustonosz z otwieraczem do piwa. Znajdziemy też artykuł o brytyjskich ikonach mody (British Fashion: Iconic Figures)oraz przeniesiemy się do ery wiktoriańskiej (Victorian Fashion Victims), gdzie by być pięknym trzeba było bardzo cierpieć i dotyczyło to nie tylko kobiet.


Myślę, że te wydanie specjalne jest skierowane raczej dla kobiet. Ja modą się nie interesuję, ale mimo to miło spędziłam czas przy czytaniu i nie nudziłam się. Tematy są zróżnicowane i ciekawe. Na szczęście nie znajdziemy tutaj tematów w stylu: co będzie modne tej jesieni albo czego nie nosić. Magazyn trzyma wysoki poziom, tradycyjnie kilka artykułów pojawia się także w wersji audio, a do każdego tekstu dołączony jest słowniczek z trudniejszymi wyrazami.

  Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

7 komentarzy :

  1. Też nie interesuję się specjalnie modą, ale z chęcią sięgnę po ten magazyn, by poćwiczyć angielski ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czytam ten numer. Nie jestem rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego wydania nie czytałam , ale także nie zamierzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozejrzę się możźe za nim, bo wydaje się interesujący, a ja powinnam się zabrać za swój angielski :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno przeczytałam ten numer i bardzo mi się podobał. Nawet bardziej niż "English Matters 48/2014". ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czytam ten magazyn i bardzo mi się podoba :)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka