24.10.2014

Anders Roslund, Börge Hellström - Bestia

Tytuł: "Bestia"
Autorzy: Anders Roslund, Börge Hellström
Ilość stron: 364
Wydawnictwo: Vesper
Tom: I













Bernt Lund, skazany na karę dożywotniego więzienia za brutalne zgwałcenie i zamordowanie dwóch dziewięcioletnich dziewczynek, ucieka podczas transportu do szpitala. Jest tylko kwestią czasu, kiedy zgwałci kolejne dzieci. Ojciec, jednej z zamordowanych dziewczynek, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i sam wymierzyć sprawiedliwość. Ale co w takiej sytuacji ma zrobić sąd?

Największą wadą tej książki jest jej styl. Ja po prostu się w niej gubiłam, według mnie było zbyt chaotycznie. Często po prostu nie wiedziałam, o kim w danym momencie czytam i co się właśnie stało. Dla mnie jest to istotny minus, bo lubię gdy wszystko jest jasne i mogę się wtedy całkowicie oddać lekturze.

Nie ukrywam, że miałam duże oczekiwania wobec tej książki, ale niestety nie okazała się aż tak dobra, jakbym tego chciała. Na pewno swoje zrobił ten nieszczęsny styl, ale brakowało mi tu też czegoś. Czytam tę książkę, ale mnie kompletnie nie wciągnęła. Nie było tak, żebym się nie mogła od niej oderwać. Owszem, są  brutalne opisy działań psychopaty, ale było tego bardzo mało. Ogólnie rozczarowałam się trochę, bo po przeczytaniu opisu fabuły wyobrażałam sobie inaczej tę książkę, a w środku czekało na mnie zaskoczenie. Czy pozytywne, czy negatywne? W sumie to sama nie wiem. Ciężko mi pisać o tej powieści, bo sama nie wiem, jak ją ocenić. Czytało się ją dosyć szybko, ale równie szybko o niej zapomnę. Brakowało tu jakieś takiej wyrazistości, czegoś szczególnego. Tutaj nawet bohaterzy są mgliści; jest ich dużo, ale niczego konkretnego o nich powiedzieć nie potrafię. Właściwie już nawet nie pamiętam, jak się nazywali.

Niestety się zawiodłam i nie polecam tej książki. Dla mnie jest po prostu przeciętna, więc i po kolejne części na pewno nie sięgnę. W sumie to przypomniało mi się, że drugą cześć już czytałam dawno temu i również mnie nie zachwyciła. Także tym autorom już podziękuję.

Ocena: 5/10

8 komentarzy :

  1. Szkoda, że książka nie zachwyca, bo zaciekawił mnie opis fabuły. No ale, cóż... Czasami najlepszy pomysł można zepsuć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis fabuły jak dla mnie bardzo ciekawy, i to wydaje się być naprawdę dobry temat na książkę. Szkoda tylko, że wykonanie nijakie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo tego, chciałabym ją przeczytać. Już po pierwszych słowach Twojej recenzji stwierdziłam, że to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro nie polecasz, będę unikać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam książkę i nawet,nawet. Nie jest to świetna pozycje, ale nie jest także najgorsza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pożyczyłam ja ostatnio z biblioteki i może jutro się za nią zabiorę. Trochę mój zapał zgasiłaś swoją recenzją, ale zobaczymy - może mi bardziej przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A już myślałam, że to dobra lektura, ale po przeczytaniu recenzji zastanawiam się....

    OdpowiedzUsuń
  8. Opis naprawdę jest zachęcający, ale Twoja recenzja trochę mnie ochłodziła. Nie będę jej szukać na siłę, ale pewnie jak trafi w moje ręce to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka