11.10.2014

Językowo: Memrise.com - miła nauka języków obcych i nie tylko

Jak pewnie wiecie, od pewnego czasu intensywnie uczę się języka angielskiego. Próbuję więc różnych kursów, które umilą i uskutecznią moją naukę. Takim serwisem jest właśnie Memrise.com, gdzie można się uczyć ogromnej ilości języków, ale nie tylko, bo dostępne są kursy także z innych dziedzin np. historii, geografii, a nawet poznawać można rasy psów. Dla każdego coś dobrego.

Na Memrise zaczęłam się uczyć jakoś od sierpnia tego roku i coraz bardziej lubię tę stronę. Przede wszystkim za jej skuteczność. Przyznaję bez bicia, że jestem niesamowitym leniem i właśnie dla takich osób Memrise będzie idealne. Dlaczego? Bo system sam ustala dla nas powtórki, a my tylko "podlewamy" w odpowiednim momencie nasze słówka. Oczywiście trzeba chcieć się uczyć, bo samo się nic nie zrobi. Początkowo nowo poznane słówko musimy często powtarzać, ale później czas ten się wydłuża.

Na Memrise mamy do wyboru tysiące kursów z różnych dziedzin, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Można też tworzyć własne kursy. Ja właśnie z tej opcji korzystam i uczę się w tej sposób na język angielski w szkole.  Oprócz tego korzystam z gotowych kursów.

Tak wygląda moja strona główna:

A teraz pokażę Wam, jak wygląda nauka oraz powtarzanie (podlewanie) słówek.

Nauka:
 Można także dodać do każdego słówka obrazek. Bardzo dobra funkcja dla wzrokowców. Jest także możliwość dodania audio, a niektóre kursy już ją zawierają. Ale wiecie, mogą się błędy pojawić, bo kursy tworzone są przez użytkowników.

Nauka świeżo poznanych słówek




Podlewanie:

Na stronie głównej jesteśmy informowani, ile słówek mamy podlać. Wystarczy kliknąć w "Water" i zaczynamy powtarzanie. 


Proste, prawda? Memrise jest naprawdę łatwe i przyjemne w obsłudze, i jest za darmo. Oczywiście jest tam jakaś wersja premium, w której dostępne są chyba statystyki, ale mnie ona potrzebna nie jest. W wersji darmowej można się spokojnie uczyć bez ograniczeń.

Znajomi:
Na Memrise można śledzić swoich znajomych albo obce nam osoby. To super pomysł, bo można znaleźć przy okazji fajne kursy, w których oni uczestniczą, ale jest też to pewnego rodzaju rywalizacja, bo system zestawia nasze wyniki w rankingu tygodniowym, miesięcznym i ogólnym. Dla mnie jest to bardzo motywujące, bo czasami mam lenia i mi się nie chce, ale jak popatrzę, że inni się uczą to i ja zawsze jakieś słówka powtórzę albo nauczę się czegoś nowego.


Urządzenia mobilne
Memrise.com jest też dostępne na urządzenia mobilne. Jest to świetny sposób na wykorzystanie wolnej chwili np. podczas jazdy autobusem, czy czekania na przystanku. Jednak moim zdaniem jest to trochę niedopracowane, gdy mamy naprawdę potężny kurs, w którym znajduje się mnóstwo poziomów. Dlaczego? Taki kurs nie chce się otworzyć na telefonie i trzeba by było czekać chyba z pół godziny.  Z takimi mniejszymi kursami nie ma natomiast najmniejszych problemów.

Co jeszcze bym zmieniła w wersji mobilnej? Chciałabym, by było tak jak na komputerze, czyli jak wchodzimy na nasz profil to od razu wyświetla nam się, ile mamy słówek do "podlania". Na telefonie tego nie ma. Trzeba najpierw wejść na dany kurs, a dopiero potem nam się taka informacja wyświetla.

Na telefonie wygląda to trochę inaczej, bo również musimy wpisać dane słówko, ale częściej każą nam ułożyć dane wyrażenie albo wybrać spośród kilku opcji.

Tutaj możecie zobaczyć, jak to wygląda:


Mam nadzieję, że znajdzie się wśród Was ktoś, kogo zachęciłam do zarejestrowania się na stronce i nauki. Memrise to fajny sposób na efektywną i miłą naukę i to nie tylko języków.

Moje konto znajdziecie tutaj: KLIK. Śmiało można mnie zaobserwować, ja zrobię to samo i będziemy motywować się razem.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

24 komentarze :

  1. Ciekawa stronka. Zaraz zakładam konto i będę ćwiczyć angielski i uczyć się niemieckiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, wygląda ciekawie, może sama się skuszę! Angielskiego regularnie uczyłam się rok temu i niestety, ale z lenistwa trochę moje umiejętności podupadły. Nawet zatraważająco silnie podupadły. Trzeba się zmobilizowąc od nauki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez jestem leniem i strona bardzo mi sie przyda ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. O, a mi się to przyda i to nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także. Dziękuję za polecenie, bo nie słyszałam o tej stronce :)

      Usuń
  5. Świetny pomysł. Od razu założę konto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiedziałam o istnieniu takiego portalu. Jak dla mnie świetne rozwiązanie, z którego chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Studiuję filologię angielską i przyznam, że chętnie podszkoliłabym angielski z niektórych dziedzin, ale specjalistycznych,a tego pewnie na tej stronie nie znajdę. Szkoda. Muszę się zorientować, czy można tam uczyć się niemieckiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, niemieckiego można się tam uczyć:) A co do specjalistycznego angielskiego to musiałabyś poszukać; może akurat coś by się znalazło.

      Usuń
  8. Ja korzystam z portalu eTutor do nauki angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawa strona muszę zajrzeć, ja w wolnej chwili męczę Dualingo na komórce

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa stronka. Może kiedyś zajrzę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, zaraz zacznę obczajać tę stronkę. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja mam jedno pytanie - o co chodzi z tym "New Matura Solution"? Jest to w jakiś sposób połączone z książkami z tej serii? Strona wydaje się być ciekawa, zaraz tam zajrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są kursy, które sobie sama stworzyłam, bo takiej książki używam w szkole na angielskim. I tam sobie spisuję słówka z tyłu (podzielone na rozdziały) i z tekstów, które się w danym rozdziale znajdują. Zdecydowanie wole sie uczyć w taki sposób:)

      Usuń
    2. New Matura Solutions 1 to rozdział pierwszy
      New Matura Solutions 2 to rozdział drugi
      :)

      Usuń
  13. Całkiem fajnie to wygląda. Jak nie zapomnę, to w wolnej chwili obadam, bo podobnie jak Ty, jestem strasznym leniem i ciężko mi się zmobilizować do nauki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę polecić tę stronkę mojej bratanicy, bo ona intensywnie uczy się angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa strona, na pewno sprawdzę. I miło, że jest za darmo, bo większość kursów internetowych kosztuje...

    OdpowiedzUsuń
  16. Strona zapowiada się naprawdę ciekawie. Ciekawi mnie jak będą przygotowane ćwiczenia oraz interakcja z prowadzącą kursy językowe osobą

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo interesująco. Ciekawi mnie tylko na ile się to sprawi.

    OdpowiedzUsuń
  18. W jaki sposób można udostępnić własny kurs komuś innemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czy jest taka możliwość.

      Usuń
  19. W menu kursu jest taka opcja "share with friends". Po kliknięciu zgłasza się facebook więc może to jest sposób, tylko co jak ktoś z niego nie korzysta.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka