29.10.2014

Michelle Hodkin - Mara Dyer. Tajemnica

Tytuł: "Mara Dyer. Tajemnica"
Autor: Michelle Hodkin
Ilość stron: 412
Wydawnictwo: YA
Tom: I













Ileż można się opierać książce, która zbiera tyle pozytywnych recenzji? No ile? Długo nie wytrzymałam, więc sama postanowiłam się przekonać, czy jest aż tak dobra, jak piszą o niej inni.

Mara Dyer budzi się w szpitalu i dowiaduje się, że jej przyjaciele umarli, a ona jedna wyszła cała z wypadku. Po wyjściu ze szpitala, dziewczyna próbuje zacząć swoje życie na nowo. Nie jest jej jednak łatwo, bo zespół stresu pourazowego daje o sobie znać. Nowa szkoła również przyniesie jej trochę problemów, ale na osłodę w jej życiu pojawi się pewien intrygujący przystojniak.

Z mojego opisu pewnie myślicie, że będzie to tani i banalny romans. Nie do końca. Owszem, wątek romantyczny jest obecny, ale to już standard jeżeli chodzi o tę kategorię książek. W sumie to tutaj jest bardzo schematycznie i można się domyślić, co się dalej stanie. Przyznaję jednak, że jakoś tak oczarował  mnie ten wątek i chociaż czytałam już wiele podobnych opowieści to ta ma sobie to "coś", co sprawia że czyta się to z przyjemnością i nie przeszkadza nawet ta schematyczność. Może i jest trochę słodko, ale do przyjęcia.

Wątek romantyczny nie byłby taki fajny, gdyby nie bohaterowie. Tutaj oczywiście nie będzie żadnego zaskoczenia, jeżeli napiszę, że Mara jest dziewczyną po przejściach, a Noah przystojniakiem, na widok którego szaleją wszystkie dziewczyny. W sumie to nic nowego, ale bardzo polubiłam bohaterów. Mara ma za sobą i przed sobą trudne chwile, a zespół wstrząsu pourazowego doprowadza ją do szaleństwa. No i jeszcze jest śmiertelnie niebezpieczna, ale to tylko taki szczegół. A Noah, no przyznaję, że fajnie by było takiego chłopaka w swoim życiu spotkać.

Książka zaintrygowała mnie od pierwszych stron, bo już samo wprowadzenie jest dosyć przerażające. Po takim początku już wiedziałam, że będę miała do czynienia nie tylko ze zwykłą miłosną historią. I chwała za to! A dalej jest jeszcze lepiej. W pewnych momentach nawet poczułam delikatny strach, a tego się kompletnie nie spodziewałam.

Ta książka to naprawdę świetna powieść młodzieżowa, na którą warto zwrócić uwagę. Oczywiście niektóre elementy są schematyczne, ale ten gatunek już tak ma. Ja czekam na kolejne tomy, bo zakończenie jest tak intrygujące i nieprzewidywalne, że po prostu trzeba sięgnąć po kolejne części.


Ocena: 8/10

14 komentarzy :

  1. Właśnie dużo osób pozytywnie ocenia ta książkę. Chyba sama się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile ja już recenzji tej książki czytałam! Duuużo... :) Muszę się w końcu sama wziąść za Marę, bo długo to już chyba nie wytrzymam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Różne opinie czytałam o tej książce, ale... jakoś nie jestem przekonana :/ Po tego typu romanse nie sięgam, bo zwykle mnie zawodzą i doprowadzają do szaleństwa, a nie chciałabym trafić do szpitala psychiatrycznego ^^ Chyba sobie odpuszczę, no, może jak znajdę gdzieś przypadkowo, w bibliotece albo w przystępnej cenie - to się skuszę :))
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwaga, uwaga! :) zdziwisz się, ale ja jeszcze o tej książce nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z twoją opinią, to naprawdę świetna książka. Już się nie mogę doczekać kolejnej części:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Młodzieżą nie jestem, ale książkę sobie zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce trochę dobrego, więc jak tylko się nadarzy okazja, to sięgnę po nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo osób ją chwali, ale sporo też wyciekło opinii ganiących tę książkę. Ja jednak nadal mam na nią ochotę, straszną! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O książce słyszałam wiele dobrego i w końcu muszę chyba się ugiąć i ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdania o tym tytule są podzielone, a mnie wciąż ogarniają wątpliwości... Zobaczymy co będzie, jeśli książka wpadnie mi w ręce, z pewnością dam jej szansę, ale czy będę jej jakoś specjalnie poszukiwać? Raczej nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. To może jednak się skuszę , skoro zakończenie jest nieprzewidywalne? Rozejrzę się za nią w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach, bo tyle pozytywnych recenzji czytałam, że w końcu mnie skusiły :)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Końcówka jest naprawdę obiecująca i dynamiczna. Też mam mega ochotę na kolejną część. Trochę mnie rozdrażniła ta schematyczność, ale się nie zniechęcam. Liczę na to, że następna część powali mnie na kolana. ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka