19.10.2014

Regina Brett - Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu

Tytuł: "Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu"
Autor: Regina Brett
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Insignis













Od czasu do czasu lubię sięgnąć po motywujące książki, a nawet poradniki. Wiem, że takich lektur potrzebuję, żeby zmienić coś w swoim życiu, naładować się pozytywna energią i zacząć działać. Po powieść Reginy Brett sięgnęłam zachęcona mnóstwem pozytywnych recenzji. Co o niej sądzę?

Na początku warto wspomnieć o samej autorce. Regina Brett to amerykanista felietonistka, której życie nigdy nie było usłane różami; zmagała się z uzależnieniem od alkoholu, molestowaniem, została samotną matką i zachorowała na raka. A mimo to udało jej się zacząć żyć pełnią życia, a teraz jeszcze chce się tym podzielić z innymi.

"Bóg nigdy nie mruga" to zbiór 50 króciutkich felietonów, które są niezwykle inspirujące i zawierają historie z życia samej autorki oraz innych osób. Dla mnie były one niezwykle motywujące i w czasie gorszych dni będę do nich wracać. Felietony te zmusiły mnie do zastanowienia się nad swoim życiem i postępowaniem, inaczej zaczęłam patrzeć na niektóre sprawy. Niektóre rady są banalne, ale często o nich zapominałam. Ja po prostu potrzebowałam, by sobie o nich przypomnieć.

Wiele jest poradników o tym, jak żyć, wiele już przeczytałam i stwierdzam, że ten jest naprawdę świetny. Podobało mi się to, że autorka opowiadała o swoim życiu, bo to czyniło jej felietony wyjątkowymi. To faktycznie osoba, która może bez wymądrzania się podpowiedzieć innym, jak żyć. Wiele z tej książki wyniosłam, a w głowie pozostały świetne cytaty. Moim absolutnym faworytem jest:
"Nie traktuj siebie tak poważnie. Nikt poza Tobą tego nie robi."

Tytuł sugeruje, że w książce będzie coś o Bogu. I tak faktycznie jest, ale sądzę, że nawet osoby niewierzące, czy też innej wiary mogą po nią bez przeszkód sięgać.

15 komentarzy :

  1. Również czytałam i uważam że jest to bardzo pozytywna książka.
    Jest tez druga: "Jesteś cudem" i tą również chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam ochotę na tę książkę. Mam nadzieję, że szybko uda mi się ją przeczytać.

      Usuń
  2. Interesująca pozycja, z którą na pewno w przyszłości się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... nawet bym po tej Twojej recenzji po tę pozycję sięgnęła. Może w zimę? Zimą zawsze mam dużą ochotę na ten typ książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na gorsze dni albo jesienną chandrę :)

      Usuń
  4. Moja siostra dostała ją na urodziny, a ja jestem pierwsza w kolejce do czytania:) bardzo mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli do przypadło Ci do gustu, przeczuwam, że z chęcią przeczytasz "Dlaczego mężczyźni nie słuchają, a kobiety nie umieją czytać map?" Ciekawy poradnik psychologiczny, odsłaniający tajemnice płci przeciwnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy o tym poradniku nie słyszałam, ale dziękuję za polecenie. W przyszłości na pewno do niego zerknę:)

      Usuń
  6. Czytałam już o niej i mam wielką chęć przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie przepadam za takim typem książek. Nie lubię, gdy udziela mi ktoś rady i wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazwyczaj nie czytuje poradników, ale skoro powyższy tak bardzo pozytywnie cię zaskoczył, to być może dam mu szansę poznania, ale niczego nie obiecuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie sięgam po poradniki, ponieważ łatwo jest trafić na coś niezupełnie pozytywnego, a wtedy skutek jest odwrotny. Mimo to chętnie zapoznałabym się z powyższym, jestem ciekawa jakie wywarłby na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam na półce Jesteś cudem, i choć przeczytałam dopiero kilka lekcji, kocham ją [książkę] bezwarunkowo! Tą książkę Bratt też muszę mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie to nie jest kwestia wiary, bądź niewiary, ale tego, że książka to nic innego jak humbug. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka