02.11.2014

Bogowie reż. Łukasz Palkowski

Tytuł: "Bogowie"
Reżyseria:  Łukasz Palkowski
Scenariusz: Krzysztof Rak
Produkcja: Polska
Gatunek: Biograficzny, dramat
Premiera: 10 października 2014 (Polska) 18 września 2014 (świat)
Czas trwania: 1 godz. 52 min.











Ostatnio bardzo głośno się o tm filmie zrobiło, ciągle czytałam pozytywne recenzje, więc szybko poszłam do kina, żebym sama się mogła przekonać o jego fenomenie.

"Bogowie" to opowieść o docencie Zbigniewie Relidze (Tomasz Kot), znanym polskim kardiochirurgu. Chce on wdrożyć program przeszczepów serca, ale nie jest to takie proste, bo natrafia na opór innych lekarzy. Gdy dostaje propozycję własnej kliniki w Zabrzu postanawia wykorzystać okazję i walczyć o ludzkie życia.

Zanim poszłam do kina nie byłam przekonana do pana Kota w tej roli. Jakoś tak go nie widziałam w tym filmie. Na szczęście nie było się czego obawiać, bo naprawdę rewelacyjnie wcielił się w swoją rolę i oglądało się go z przyjemnością. Filmowy Religa robi wrażenie. Mnie podobał się jego specyficzny humor i wytrwałe dążenie do celu, mimo wcześniejszych niepowodzeń. Pan Kot naprawdę idealnie do tej roli pasuje. Wszystko było idealnie dopracowane; mimika, temperament i postawa - naprawdę świetne. I to jeszcze zagrane w taki swobodny i lekki sposób, bez fałszu. Mamy okazję nie tylko spojrzeć na Religę od strony zawodowej, ale też prywatnej; często brakuje mu cierpliwości, jest porywczy, a nazwany został wariatem ze skalpelem.  Po prostu warto zobaczyć ten film, by wiedzieć, o czym piszę. Ciężko mi to wyrazić słowami. Według mnie gra aktorska to zdecydowany i najmocniejszy atut "Bogów".

Bardzo podobało mi się to, że film jest nakręcony w humorystyczny sposób. To naprawdę świetne uczucie, gdy wszyscy w sali kinowej śmieją się razem z Tobą z tego samego. Oczywiście to w głównej mierze zasługa głównego bohatera. Co prawda nie było łez wzruszenia, ale niewiele brakowało, by się pojawiły, zwłaszcza w samej końcówce.

Charakteryzacja również zasługuje na uznanie. Ja co prawda nie znam z autopsji tamtych czasów, bo urodziłam się dużo później, ale widziałam sporo zdjęć, więc mniej więcej orientowałam się chociażby w ubraniach. I tutaj to wszystko było świetnie odwzorowane,czuło się ten specyficzny surowy klimat. Za to duży plus. W ogóle jak tak patrzyłam na ciągle palącego Kota to po prostu miałam wrażenie, że wszędzie czuję zapach papierosów. Film godny Oskara.

"Bogowie" to naprawdę świetny, polski (!) film, który polecam obejrzeć. W dodatku niesie on przesłanie, bo zmusza widza do zastanowienia się nad swoją śmiercią, a konkretnie tym, co stanie się z naszymi narządami; czy zabierzemy je ze sobą do grobu, a może uratują czyjeś życie? Jest to bardzo ważna sprawa wymagająca przemyślenia.


Ocena: 10/10

11 komentarzy :

  1. Dzisiaj zarezerwowałam miejsca w kinie na ten seans i już za parę dni go zobaczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się później wrażeniami :-)

      Usuń
  2. Ten film mnie po prostu zaczarował, jest niesamowity. Wyjątkowo dobry jak na polskie realia. A do tego nie spodziewałam się, że będzie taki śmieszny, płakałam ze śmiechu momentami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojeju, najwyższa możliwa ocena :o Tego się nie spodziewałam. O filmie już słyszałam, a tak właściwie czytałam - właśnie na jakimś blogu - ale szybko mi on z pamięci wyleciał. A szkoda, bo temat fajny i coraz bardziej mnie kusi, żeby się na niego wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się! film był (ba, nadal jest) cudowny. A Kot- pokochałam go jako aktora, dzięki właśnie temu, jak wcielił się w Religę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele osób rekomendowało mi już ten film. Na pewno go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam go w planach już od chwili zapowiedzi. Koniecznie muszę obejrzeć! No i Tomasz Kot! Mój ulubieniec jeżeli chodzi o polskich autorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to będziesz zachwycona skoro Kot jest Twoim ulubieńcem!

      Usuń
  7. Słyszałam wiele dobrego na temat tego filmu, Ty to zdanie potwierdzasz. Ciągle jednak ja nie mogę się przekonać do Kota w roli głównej. Nie trawię tego aktora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy jego fanką nie byłam, ale spisał się rewelacyjnie, daj mu szansę:)

      Usuń
  8. Ostatnio mało filmów oglądam, ale ten mam w planach :) Postaram się niedługo obejrzeć, jak taki świetny.

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka