13.11.2014

C.J. Daugherty - Dziedzictwo

Tytuł: "Dziedzictwo"
Autor: C.J Daugherty
Ilość stron: 440
Wydawnictwo: Otwarte
Tom: II













Wstyd się przyznawać, ale dopiero teraz miałam okazję zapoznać się z drugim tomem "Wybranych". Żałuję, że nie zrobiłam tego szybciej, bo jednak nie pamiętałam już wszystkich szczegółów z fabuły i oddaliłam się od bohaterów. Natomiast bardzo dokładnie pamiętam, jak czytałam pierwszą część, bo nie mogłam się od niej oderwać. A jak z drugim tomem?

  "Dziedzictwo" to drugi tom serii "Wybranych", dlatego recenzja może zawierać spoilery z poprzedniej części!

Kończy się przerwa wakacyjna, więc uczniowie wracają do prestiżowej szkoły z internatem - Akademii Cimmerii. Ze względu na tragiczne wydarzenia, jakie się w niej rozegrały, powrót nie należy do najłatwiejszych. Szkoła wymaga jeszcze remontu, a w nim pomagają uczniowie. Allie nie jest bezpieczna, więc dołącza do Nocnej Szkoły, która ma jej nauczyć samoobrony i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Ze względu na długą przerwę pomiędzy czytaniem obu części nie będę ich zbytnio do siebie porównywała. Drugi tom bardzo mi się podobał i również niezwykle mnie wciągnął. Natomiast wydaje mi się, że w pierwszej części trochę więcej się działo, a akcja pędziła. Tutaj jest spokojniej, zwłaszcza na początku, a dopiero później wszystko powoli nabiera rozpędu. Jednak nie można mówić o nudzie, co to, to nie. Kontynuacja trzyma poziom, pojawia się coś nowego, ale sądzę, że mogłoby być lepiej po tym względem. Szkoda, że niewiele się wyjaśnia w tej całej historii. Teraz jeszcze wybaczam, ale w trzecim tomie będę bardziej wymagająca i już teraz zapowiadam, że oczekuję czegoś niezwykłego i przede wszystkim przełomowego.

O ile w poprzedniej części polubiłam Cartera, a Sylvain mnie irytował to tutaj jest odwrotnie. Oczywiście jest obecny wątek miłosny, a właściwie trójkąt, ale która młodzieżówka tego nie zawiera? W każdym razie niezdecydowanie Alli zaczynało mnie dosyć mocno denerwować. Może przydałaby jej się moneta, którą mogłaby rzucać przy niezdecydowaniu? Carter natomiast wkurzał mnie swoją chorobliwą zazdrością, więc moja sympatia do niego zaczynała się gdzieś ulatniać. Ponadto w  książce pojawiają się także nowi bohaterowie, a my mocno skupiamy się na młodziutkiej, ale niezwykle silnej i inteligentnej Zoe, która na początku nie wzbudziła mojej sympatii, ale później bardzo ją polubiłam.

Jeżeli nie mieliście jeszcze okazji poznać części pierwszej to bardzo zachęcam, bo jest to super seria młodzieżowa, ale i starsi mogą się przy niej dobrze bawić i przyjemnie spędzić czas.

Ocena: 7/10

12 komentarzy :

  1. Mnie niestety pierwsza część nie zainteresowała, więc nie ma co liczyć, że sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam w planach tę serię, ale w konu zrezygnowałam, bo na razie za dużo serii zaczęłam... i muszę je pokończyć ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą część mam za sobą, ale średnio mi się spodobała, raczej nie zamierzam kontynuować tej serii, może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro się nie podobała to nie warto się męczyć :-)

      Usuń
  4. Mam w planach serię, czeka ona już nawet na połce, więc recenzji nie czytałam, bo nie lubie sobie spoilerować lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, absolutnie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy tom czytałam , mam w planach drugi tom . Jednak nastąpi to nieprędko ,bo mam jeszcze wiele ciekawszych serii do skończenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na TK w Krakowie do autorki stała kolejka-gigant, ale mnie jakoś do tej serii nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, nie miałam okazji przeczytać jej lektury, zastanawiam sie czy warto, bo wątek szkoła - uczniowie wydaje mi się coraz bardziej przereklamowany :P
    serdecznie pozdrawiam, zwariowana książkoholiczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja akurat bardzo lubię taką tematykę, a jeszcze gdy akcja dzieje się w szkołach z internatem to jestem podwójne zadowolona :-)

      Usuń
  9. Czytałam ją i podobała mi się, aktualnie zabieram się za trzeci tom :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle osób poleca. Jak dorwę pierwszą część, to na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka