15.11.2014

English Matters nr 49 i wydanie specjalne Only Women

 Dzisiaj zaprezentuję Wam dwa najnowsze numery English Matters: numer 49 i wydanie specjalne przeznaczone specjalnie dla kobiet.

Numer 49

Numer jest bardzo fajny ze względu na zawarte w nim teksty. Na samym początku, właściwie na rozgrzewkę, mamy horoskop, który należy potraktować z przymrużeniem oka. Później, w dwóch obszernych artykułach, pojawia się Benedict Cumberbatch, wcielający się w rolę Sherlocka Holmesa w słynnym serialu. Najpierw przeczytamy o samym aktorze, a później o serialu. To będzie nie lata gratka dla fanów tego serialu. 

W dziale Language znajdzie się także coś ciekawego dla moli książkowych, ponieważ mamy okazję poznać kilkanaście słów stworzonych przez pisarzy, które weszły do współczesnego słownika.

Od pewnego czasu w English Matters pojawia się dział, który skupia się w szczególności na nauce języka, analizowane są sytuacje z życia codziennego. W aktualnym numerze mamy rozmowę przez telefon, czyli jak się przedstawić, poprosić kogoś do telefonu itd. Bardzo lubię ten dział.

Ale to oczywiście nie wszystko, bo pojawiają się jeszcze inne teksty. Mamy możliwość przeczytania o vlogach i vlogowaniu, a przy okazji poznać ciekawe kanały na Youtube dotyczące nauki angielskiego, obecny jest także wywiad z Markiem Wałkuskim, autorem książki o Ameryce pt. "Wałkowanie Ameryki" (tak swoją drogą to chętnie bym ją przeczytała).

 Co jeszcze w tym numerze? Poruszony został temat emerytur w UK, który jest niestety nudny i trudny pod względem słownictwa, niewiele z niego zrozumiałam, niestety. Natomiast w dziale Technology kilka słów na temat niezwykłego pojazdu, a dla wielbicieli podróży - krótka, ale niezwykle urokliwa wycieczka po Pekinie.

A na sam koniec mała motywacja, a raczej przypomnienie, że zimą również powinno się o formę dbać, by lato przywitać pięknie wyrzeźbionym ciałem. Przeczytamy trochę o siłowni oraz słynnych instruktorkach fitnessu, z którymi i ja przez pewien czas ćwiczyłam przed ekranem komputera.

Do magazynu jest także dodatek z zimowymi idiomami, który pobrać można ze strony internetowej producenta.


Wydanie specjalne - Only women

Specjalnie dla kobiet, English Matters stworzyło obecne wydanie specjalne. Także panowie raczej się w nim nie odnajdą i zadowolić się będą musieli wydaniem normalnym albo własnym wydaniem specjalnym, który również dostępny jest już w sprzedaży.

Fakt, że wydanie przeznaczone jest tylko dla kobiet nie oznacza, że znajdziemy tutaj ploteczeki z życia gwiazd, czy porady odnośnie ubioru w tym sezonie, co to, to nie. Numer jest super zrobiony, a artykuły trafione.

Każda kobieta lubi o siebie dbać, więc często sumy wydawane na kosmetyki mogą przerażać. A gdyby tak zajrzeć do lodówki i zrobić samemu coś naturalnego? English Matters ma dla nas kilka przepisów. Mamy także trochę słów o botoksie oraz o sprzedaży osobistej, czyli o firmach takich jak Avon czy Oriflame. Tutaj jednak się rozczarowałam, bo niezbyt mnie ten tekst zaciekawił.

Przyjemnie czytało mi się także o idealnych kobietach według mężczyzn różnych narodowości. Przeważają opinie Polaków, ale znajdą się panowie także z innych krajów. Później artykuł o tym, jak rozpoznać, czy osoba, która nas interesuje jest homoseksualna. Pojawia się także analiza piosenki. Tym razem pod uwagę wzięto utwór: "Kiss from a Rose" Seala.


 O czym jeszcze przeczytamy? O słynnych celebrytach: Channingu Tatumie oraz Mirandzie Kerr, przeniesiemy się do romantycznego Nottinghamu, poznamy informacje na temat piżamy, odkryjemy ciekawe strony internetowe dla kobiet oraz dowiemy się, w jaki sposób otrzymać podwyżkę i dlaczego panie mają z tym większe problemy niż mężczyźni.


Oba numery oceniam pozytywnie, fajnie się czytało. Wiadomo, że jedne artykuły przypadły mi do gustu bardziej, drugie mniej, ale całość jest naprawdę na wysokim poziomie i pomaga w nauce języka angielskiego.

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Colorful Media.

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

7 komentarzy :

  1. Uwielbiam piosenke "Kiss from a Rose", więc dla mnie byłby to miły dodatek :) Całość magazynu mnie bardzo interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle poluje na ten magazyn, ale zawsze jak idę do Empiku decyduje się na Politykę czy Newsweek :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten magazyn i czekam na kolejne wydania. Marzy mi się całe o literaturze ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, świetnie by było! Może doczekamy się takiego wydania specjalnego:)

      Usuń
  4. Zazdroszczę ci tym magazynów, są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, nie lubię słuchać o siłowni. Podpisałam umowę, płace grube pieniądze i nie mam czasu tam chodzić. Dlatego wolę o tym nie myśleć a tym bardziej czytać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie ćwiczę w domu, bo siłownię mam daleko, a i nie chce wydawać pieniędzy. :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka