24.11.2014

Marek Wałkuski - Wałkowanie Ameryki

Tytuł: "Wałkowanie Ameryki"
Autor: Marek Wałkuski
Ilość stron: 312
Wydawnictwo: Editio












Ameryka zawsze mnie ciekawiła, więc chciałam dowiedzieć się o niej czegoś więcej, zobaczyć jak się tam tak naprawdę żyje. Z książka pana Marka zdecydowanie mi się to udało.

"Wałkowanie Ameryki" to książka w całości poświęcona Ameryce i Amerykanom. Znajdziemy tutaj mnóstwo danych, statystyk i ciekawostek, o większości których nigdy wcześniej nie słyszałam (np. kościoły i kina samochodowe). Ameryka to mieszanka kulturowa i wielokrotnie podczas czytania byłam zdziwiona i zaskoczona, a miejscami nawet zazdrosna, że u nas tak nie jest. Ta książka zawiera odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania, które przyszły mi do głowy w związku z Ameryką. Możemy przeczytać m.in. o religii, polityce, gospodarce, życiu codziennym, zwyczajach Amerykanów itd.

 Ta książka to taki zbiór wiedzy o Ameryce, może i trochę suchy, może miejscami nużący, ale starannie i dokładnie przygotowany. Były rozdziały, które mnie nie interesowały, ale je po prostu pomijałam. Większość natomiast czytałam z przyjemnością. Brakuje mi tu jednak osobistych wspomnień autora, jego refleksji, a szkoda, bo lektura byłaby jeszcze lepsza. Może doczekamy się i takiej książki, kto wie. Statystyk natomiast nie brakuje, bo to na nich opiera się cała książka. Ja po przeczytaniu tej pozycji inaczej patrzę na USA, poznałam je trochę z innej strony niż dotychczas mi się kojarzyło.

Jeżeli tylko jesteście zaciekawieni kulturą Ameryki to warto do tej książki sięgnąć. Jestem pewna, że dowiecie się czegoś interesującego.

Ocena: 7/10

Polacy nie gęsi

10 komentarzy :

  1. O tej książce pisało w którymś wydaniu English matters i pamiętam, że chciałam wtedy po nią sięgnąć... dzięki za przypomnienie ;)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak:) Ja po raz pierwszy właśnie o niej w English Matters przeczytałam.

      Usuń
  2. Po artykule w English Matters też mam ochotę na tę książkę, tylko nie mogę jej nigdzie znaleźć ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Po artykule w English Matters też dodałam ją na półkę MUST HAVE, dlatego fajnie o niej przeczytać u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że ta książka byłaby dla mnie, gdyż bardzo ciekawi mnie ten tygiel kulturowy zwany Ameryką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Twoją opinią. "Wałkowanie Ameryki" to rzetelna pozycja, chociaż może trochę brakuje tutaj większej emocjonalności, ale... lektura jest tak dobrze przygotowana, że można przymknąć na to oko. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, ciekawe, ale nie wiem czy na tyle, by po nią sięgnąć. Może, jeśli wpadnie mi w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię poznawać kulturę innych krajów, chętnie zapoznam się z książką o Ameryce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam o tej książce w English Matters i od razu mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  9. W English Matters jest wywiad z autorem tej książki. Muszę przyznać, że zapowiada się ciekawie, Podoba mi się ta okładka :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka