29.11.2014

Wojciech Cejrowski - Rio Anakonda

Tytuł: "Rio Anakonda"
Autor: Wojciech Cejrowski
Ilość stron: 455
Wydawnictwo: Zysk i S-ka














Mam tak, że jak spodoba mi się książka danego autora to jak najszybciej chcę poznać jego kolejne pozycje. Tak właśnie jest u mnie w przypadku pana Cejrowskiego. Ledwo skończyłam czytać "Gringo wśród dzikich plemion", a od razu sięgnęłam po kolejną jego książkę - "Rio Anaconda".

W "Rio Anaconda" Wojciech Cejrowski ponownie zabiera nas w podróż po Dzikich Ziemiach. Odbędziemy wyprawę do amazońskiej dżungli w poszukiwaniu ostatniego plemienia Dzikich.

Jak mam być szczera to jakoś bardziej podobała mi się poprzednia książka, czyli "Gringo wśród dzikich plemion". Ta już nie ma w sobie tego czegoś szczególnego i podobała mi się zdecydowanie mniej.  Było tu dużo sytuacji, w których autora, w mojej opinii, trochę poniosła fantazja. Wydaje mi się, że jest tutaj więcej fikcji niż w "Gringo...", za dużo tu tej dziwnej magii, w którą osobiście nie wierzę, a za mało o takim zwyczajnym życiu Indian. I niestety jest nudniej; byłby opisy, które po prostu bez żalu pomijałam. Trochę mi się dłużyła ta książka i nie pochłaniałam jest z jakimś szczególnym zainteresowaniem. Miałam uczucie, że ciągle czytam o tym samym.

Zaczęłam dosyć negatywnie, ale oczywiście książka ma swoje plusy. Nie brakuje w niej specyficznego humoru, w moim wydaniu są bardzo fajne zdjęcia, które oglądałam po kilka razy. Dowiedziałam się też czegoś nowego i ciekawego, ale w ogólnym rozrachunku książka jest po prostu przeciętna i jak dla mnie zbyt bardzo przechwalona. Może gdybym czytała ją jako pierwszą to oceniłabym ją wyżej. Nie zniechęcam się jednak i w przyszłości na pewno sięgnę po kolejne książki pana Wojtka.


Ocena: 5/10


 Polacy nie gęsi
Wyzwanie biblioteczne 

6 komentarzy :

  1. Ja właśnie skończyłam czytać i mnie książka zauroczyła :) Chociaż na pierwszym miejscu i tak jest ,,Gringo". Na 3 ,,Podróżnik WC" i na 4 ,,Wyspa na prerii". Czekam na kolejne podróżnicze książki Cejrowskiego..

    OdpowiedzUsuń
  2. Cejrowski to dla mnie nadal zagadka. Zamówię którąś z jego książek przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybko Ci poszło :) Mnie się dość książki WC podobają, bo świetnie potrafi opowiadać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja z chęcią przygarnęłabym wszystkie książki podróżnicze tego pana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cejrowskiego lubię, bo potrafi zaciekawić, jak mało kto. Nadal poluję na "Wyspę na Prerii". Myślę, że na święta uda mi się osiągnąć mój cel. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. miałam podobne odczucia. zresztą przeczytam obydwie w takiej samej kolejności, co Ty. może tu tkwi problem? ;) tak czy siak, absolutnie da się to czytać.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka