13.12.2014

Językowo: nauka angielskiego po angielsku (engVID.com)

Wszelkie ćwiczenia dotyczące rozumienia ze słuchu są dla mnie bardzo nieprzyjemne. Powód? Bardzo prosty: ja po prostu nie rozumiem ze słuchu. Zawsze z kartkówek z gramatyki, czy też słówek albo czytania ze zrozumieniem zbieram dobre oceny. Jednak gdy przychodzi test ze słuchania ze zrozumieniem to często brakuje mi punktów do dwói. Strasznie mnie to denerwuje, bo przecież rozumienie ze słuchu to jest podstawa i bez tej umiejętności język jest właściwie nieprzydatny. Bo co z tego, że umiem słówka, ale nie potrafię ich wyłapać w zdaniu.

Nie ukrywam, że nie lubię ćwiczyć słuchania ze zrozumieniem, bo zawsze wtedy mam ochotę rzucić tę całą moją naukę i się załamywać. Wiem, że samo się nic nie zrobi i muszę ćwiczyć do skutku, ale gdy coś mi nie wychodzi to moja motywacja niebezpiecznie spada. Już jest lepiej niż było, coraz więcej rozumiem, ale pod warunkiem, że widzę osobę, z którą rozmawiam albo oglądam jakiś filmik na Youtube. Jak czegoś nie rozumiem to przynajmniej pomaga mi gestykulacja danej osoby.

I tak właśnie uczę się słuchania ze zrozumieniem, czyli oglądam różne filmy. Najczęściej są to kanały kosmetyczne, ale dzisiaj nie o tym, a o specjalnych kanałach, dzięki którym możemy uczyć się angielskiego po angielsku.

Filmiki te dostępne są na Youtube, ale pochodzą ze strony engVID.com.

O co chodzi?
Mamy 10 nauczycieli (nie wszyscy już nagrywają) języka angielskiego, którzy w swoich filmikach uczą  nas angielskiego po angielsku. Jedni skupiają się bardziej na słownictwie, inni na gramatyce itd. Fajne jest to, że po obejrzeniu każdego takiego filmiku na ich stronce czeka na nas test sprawdzający, ile zrozumieliśmy. Ponadto w opisie pod każdym filmikiem mamy transkrypcję, więc można śledzić tekst. Ja raczej tego nie robię, staram się zrozumieć bez tego i tak też polecam robić.

Teraz pokażę Wam po jednym, losowo wybranym filmie każdego nauczyciela:

Alex (uwielbiam jego lekcje)

Ronnie:

Benjamin:

Valen:

Adam:

James:

Jade:

Rebecca:

Emma:

Jon:

Postanowiłam sobie, że każdego dnia zobaczę przynajmniej jeden filmik i w taki sposób będę ćwiczyła swoje rozumienie ze słuchu, a przy okazji się uczyła czegoś nowego. Bo dotychczas oglądałam te filmiki raz na jakiś czas, najczęściej wtedy, gdy pojawiały się jakieś nowe. Myślę, że codzienna nauka da lepsze rezultaty.

Na stronie engvid.com znajdziemy podział filmów ze względu na kategorie, poziom i nauczyciela, więc jeżeli macie konkretne wytyczne to warto skierować się tam, a nie szukać na Youtube. Na stronie mamy także dodatkowo różne materiały, które można sobie wydrukować i wykorzystać do pracy (opcja dla nauczycieli).

Jestem bardzo ciekawa, w jaki sposób Wy ćwiczycie umiejętność rozumienia ze słuchu i czy także macie takie problemy jak ja. Dajcie znać, czy uważacie takie filmiki za pomocne, a może wolicie zobaczyć zwykły, nieedukacyjny film. 

Więcej postów dotyczących nauki języków znajdziecie w kąciku językowym - KLIK

17 komentarzy :

  1. Ja umiejętność rozumienia ze słuchu wyrobiłam sobie głównie dzięki oglądaniu zagranicznych youtuberów i booktuberów. Dużo pomógł mi też wyjazd do Londynu i Grecji i rozmowy z rozmaitymi ludźmi. Kiedy uda Ci się z kimś porozumieć w obcym języku to satysfakcja jest ogromna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, satysfakcja jest ogromna. Ja pamiętam, jak sama byłam w Londynie i zmuszona zostałam do słuchania i mówienia. Szkoda, że wyjazd był taki krótki, bo myślę, że gdybym tam dłużej była to teraz zrozumiałabym dużo więcej

      Usuń
  2. Ja również nie przepadam za testami słuchowymi, aczkolwiek nie idą mi póki co tak źle. Słucham wielu piosenek, śpiewam, więc myślę, że to też troszke pomaga. Czasem słucham jakiś filmików na yt, głównie o kosmetykach / Zoella i Otoberxo - dziewczyna, której często nie rozumiem. Przy okazji polecam Easy Languages i Efortless English, z których często korzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zerknę na te strony, dzięki:)

      Usuń
  3. Akurat testy na słuchanie idą mi bardzo dobrze, więc raczej nie mam Ci nic do polecenia .Ale dużo oglądam serialów w oryginalnych wersjach językowych , więc możesz spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za serialami nie przepadam, ale będę na razie ćwiczyła na filmikach:)

      Usuń
  4. Znam ten ból - zrozumienie ze słuchu to także i moja pięta Achillesowa. Czasem staram się oglądać seriale z angielskimi napisami, ale z drugiej strony lubię delektować się dialogami i ich dobrym zrozumieniem, więc bardzo szybko rezygnuję... ;) Na stronę już zajrzałam, zapisałam, więc i czas wziąć się do nauki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze jak oglądam jakiś film z napisami to nawet nie staram się zrozumieć, co mówią aktorzy, bo zawsze wzrok zjeżdża mi na tekst:D

      Usuń
  5. Ja rozumienie ze słuchu ćwiczę głównie poprzez oglądanie filmów, seriali itp. w oryginale czyli właśnie po angielsku, na początku z napisami, teraz spokojnie daję sobie radę bez. Słucham też audiobooków po angielsku, albo gdy czytam jakąś angielską książkę to jednocześnie słucham też audiobooka, dzięki temu widzę jak się pisze dany wyraz, a zarazem słyszę jego wymowę. Co prawda mi słuchanie nigdy nie szło jakoś wyjątkowo źle (w przeciwieństwie do mówienia), jednak myślę, że im więcej będziesz słuchać tym lepiej będzie Ci to szło :) Praktyka czyni mistrza ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zdania, że wszystkiego się można nauczyć, więc będę ćwiczyła aż do skutku.

      Usuń
  6. Nie cierpię uczyć się języków obcych i zazdroszczę ludziom, dla których to jest nawet hobby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja początkowo zmuszałam się do nauki języków, ale z czasem to naprawdę polubiłam i teraz uczę się z pasji, a nie przykrego obowiązku:)

      Usuń
  7. Wiem co masz na myśli mówiąc, że po prostu nie rozumiesz ze słuchu... Ja studiuję filologię angielską i jestem na drugim roku. W tym roku mamy takie słuchanki, że po prostu wysiadam. Nie dość, że pełno dziwnych akcentów, idiomów, kolokwializmów... to jeszcze przesłanie tak zawoalowane, że trudno przełożyć to na rozum i wpisać poprawną odpowiedź. Zwłaszcza, że jeden typ zadań przy słuchaniu obejmuje uzupełnianie dwóch zadań naraz podczas jednego słuchania. Miodzio ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo współczuję, ja sobie nawet z prostymi tekstami średnio radzę, a najgorsze są te słuchanki, które mam w szkole, bo te nagrania są pewnie celowo tak zakręcone

      Usuń
  8. Wiele ciekawych lekcji. Skorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne filmiki :) Ja jestem zapaloną fanką uczenia się języków po angielsku, w tym oczywiście samego angielskiego :) Jeśli chodzę na zajęcia to wybieram native speakerów, staram się też utrzymywać kontakty z obcokrajowcami - to według mnie jest najlepsza szkoła :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka