30.12.2014

Podsumowanie grudnia


źródło

Grudzień, tak jak każdy miesiąc, minął mi bardzo szybko, ale niezwykle przyjemnie. W szkole skończył się pierwszy semestr, więc przed świętami nie musiałam przejmować się ocenami. Przerwa świąteczna dobrze mi zrobiła i pozwoliła odpocząć oraz sprawiła, że ja (tak, JA) przekonałam się do oglądania filmów. Nie sądziłam, że to kiedykolwiek nastąpi, ale jednak. Teraz nadrabiam zaległości.

Grudzień kojarzy mi się przede wszystkim ze Świętami. Od dwóch lat jakoś nieszczególnie czuję ich magię. Czym jestem starsza, tym mniej umiem się nimi cieszyć. Może swoje robi też pogoda? Ja chociaż nie cierpię zimy, śniegu i mrozu, to lubię, gdy w Wigilię jest choć trochę biało.

Teraz pora  na książkowe i filmowe podsumowanie grudnia. Na początku nowego roku zrobię jeszcze całoroczne podsumowanie, opowiem też o moich postanowieniach noworocznych.

Przeczytane w grudniu:

1. Linwood Barclay - "Na własne oczy"
2. Tahereh Mafi - "Dotyk Julii"
3. Tatereh Mafi - "Sekret Julii"
4. Veit Etzold - "Cięcie"
5. Marissa Meyer - "Saga Księżycowa. Cinder"
6. Marissa Meyer - "Saga Księżycowa. Scarlet"
7. Andy Weir - "Marsjanin" (właściwie kończę czytać, ale przed styczniem zdążę na pewno)

 I jeszcze czytałam, ale nie przeczytałam do końca:

Terry Pratchet, Stephen Baxet - "Długa Ziemia" - ta książka to zupełnie nie maja bajka, odpuściłam sobie po 100 stronach i nie zamierzam do niej wracać.

Aleksandra Marinina - "Za wszystko trzeba płacić" - początek zapowiadał się świetnie, zastanawiałam się nawet, czemu ja tak późno po tę książkę sięgnęłam, ale później było gorzej. Ciągle się gubiłam, te wszystkie rosyjskie imiona i nazwiska były przeze mnie nierozróżniane, wszystko stało się tak zawiłe, że postanowiłam sobie odpuścić. Przeczytałam 180 stron.

Obejrzane w grudniu:
1. "Szkoła uczuć" reż. Adam Shankman 
2. "Choć goni nas czas" reż. Rob Reiner
3. "Benny i Joon" reż. Jeremiah S. Chechik
4. "Obecność" reż. James Wan
5. "Wszystko za życie" reż. Sean Penn
6. "Holiday" reż. Nancy Meyers
7. "American Beauty" reż. Sam Mendes

Nie o wszystkich pisałam, bo nie nadążałam tego robić. Zresztą nie chcę, by dominowały tutaj filmy. Zainteresowanych zapraszam na moje konto na Filmweb.pl - KLIK .

Nauka języków:

W zeszłomiesięcznym podsumowaniu postawiłam sobie wyzwanie. A mianowicie chciałam, by na moim koncie na stronie Memrise.com widniała liczba 3000 poznanych słówek. Udało się bez problemu, aktualnie jest to 3,251 słówek. Dodam, że to wynik od sierpnia tego roku, więc jestem z siebie dumna.Oby nie brakło mi motywacji. (O Memrise pisałam TUTAJ, więc jak toś jest ciekawy to zapraszam:))


Z serii językowo w tym miesiącu napisałam na temat nauki języka angielskiego po angielsku ze stroną engVID.com: KLIK

Pora już kończyć to podsumowanie, bo zrobiło się strasznie długie. Post publikuję już dzisiaj, bo jutro będę myślała pewnie tylko o Sylwestrze.

Korzystając z okazji chcę Wam życzyć udanego Sylwestra i Szczęśliwego Nowego Roku!



Do zobaczenia w nowym roku!

24 komentarze :

  1. Świetne wyniki! U mnie zdecydowanie gorzej, ale mam nadzieję, że rok 2015 będzie zdecydowanie bardziej obfitował w dobre książki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzmy więc sobie samym dobrych książek:)

      Usuń
  2. Świetny wynik. Gratuluję! Życzę również wspaniałego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że jednak przekonałas sie do filmów, bo to wspaniała ucieczka od świata, a także dawka nauki i czasami również motywacji do dalszego życia. Chętnie odwiedze Twój profil na filmwebie, sama mam :)
    Gratuluje wyników, mi też grudzień szybko zleciał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast przeładowywać bezsensownie te same strony w internecie, wolę sobie zobaczyc jakiś fajny film:)

      Usuń
  4. Niezłe wyniki ;) Ja także zaczęłam czytać "Długą Ziemię " ,ale nie skończyłam . Jest to jedyna książka , którą zaczęłam , a nie skończyłam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna? Ja wyznaję zasadę, że jak mnie książka męcz, nudzi, denerwuje to bez żalu ja zamykam:D

      Usuń
    2. Ja przeważnie staram się kończyć książkę , którą zaczęłam . Czasami po kilku miesiącach , ale zawsze staram się skończyć czytać . "Długa Ziemia " strasznie mnie męczyła i już nie mogłam jej czytać :/

      Usuń
  5. Wyniki genialne. Również życzę dobrego roku:)

    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Marsjanina bardzo chcę przeczytać, a Wszystko za życie obejrzeć. Jakoś nie mogę się zabrać do tego filmu, mimo że bardzo chcę, pewnie dlatego, że słabo mi idzie oglądanie filmów...

    Ta stronka ze słówkami bardzo mnie zaintrygowała, już lecę patrzeć co to. Zrobię sobie postanowienie związane z językiem angielskim, bo odkąd nie uczę się go już na studiach to po prostu się cofam... Jedynie korepetycji udzielam, ale dla drugoklasistki ze szkoły podstawowej, to nic nowego się nie dowiem :D

    7 książek na jeden miesiąc to bardzo ładny wynik. U mnie będzie kiepsko w tym miesiącu...

    Szczęśliwego ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z językami własnie często tak jest, że po skończeniu edukacji, kończy się też ich nauka. Ale wszystko jest kwestią motywacji i chcenia. Memrise to fajna stronka to nauki słówek:)

      Usuń
  7. Ja mam jeszcze 1,5 dnia grudnia więc jeszcze czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wynik moim zdaniem. Czekam na recenzję "Marsjanina", bo jestem bardzo ciekaw tej książki. :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne wyniki:) u mnie grudzień też należy do udanych miesięcy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wyniki! Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawi mnie "Cięcie".
    Wszystkiego naj!

    OdpowiedzUsuń
  12. Łał, świetne wyniki. Ja na razie na memrise mam tylko 161 poznanych słówek, ale staram się każdego dnia zrobić trochę, więc i tak wydaje mi się, że nie jest źle :)
    A co do Świąt, to na początku miałam podobnie. Ale jakoś tak wyszło, że po jakimś czasie 'wczułam się' i było super.
    Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów w 2015 :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż za wyniki! Imponujące! Gratuluję!
    Ja również życzę ci udanego Sylwestra oraz samych ciekawych lektur i filmów w Nowym 2015 Roku!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka